حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: فقط قدرت نظامی امنیت آور نیست بلکه تولید برتر و با کیفیت و قابل رقابت با نوع خارجی نیز تولید قدرت می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم  رییسی صبح امروز با حضور در شهرک صنعتی عباس آباد تهران ضمن تاکید بر تشکیل دولت ائتلافی، تصریح کرد:  دولت من دولت ائتلافی خواهد بود،  من امروز برای اعلام ائتلاف دولت مردمی، با تولید کنندگان، کارآفرینان و کارگران عزیز برای ساختن ایران قوی و سربلند به اینجا آمده ام و دست آنها را به گرمی می‎فشارم.

کارگران و تولید کنندگان شهرک صنعتی عباس آباد تهران که از مهم ترین مراکز تولیدی در استان تهران است امروز چند ساعتی میزبان حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بودند.

در این بازدید چند ساعته، کارآفرینان و کارگران به صورت چهره به چهره و صریح از مشکلات خود با حجت الاسلام والمسلمین رئیسی سخن گفتند و با وی درد و دل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جریان این بازدید ضمن تاکید بر لزوم تشکیل دولت مردمی برای ایران قوی تاکید کرد: ما نیازمند یک خیزش عمومی و اجتماعی برای برپایی ایران قوی هستیم. این خیزش عمومی حتما نیاز به هم پیمانی یک دولت مردمی با نیروهای مولد کشور دارد.

وی در ادامه کارگران و تولید کنندگان را رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی ملت ایران دانست و بر لزوم حمایت همه جانبه از این سرمایه‌ های ملی و ارزشمند تاکید نمود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: متاسفانه سالهاست این نیروها و پیشرانان حقیقی کشور توسط ساختارهای فسادزا و معیوب، روز به روز درحال ضعیف تر شدن هستند. کارخانه های کوچک و بزرگِ تعطیل و نیمه تعطیل شده، مزارع و مراتع بزرگ و ارزشمندِ رها شده و حاشیه نشینی و مهاجرت، شواهدی بر این ادعا هستند.

وی از فعالان عرصه تولید به عنوان پیشتازان اقتصاد و افسران و سربازان میدان پیشرفت کشور یاد کرد و گفت: هر کس برای رونق تولید تلاش کند به امنیت و اقتدار ملی کمک کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: فقط قدرت نظامی امنیت آور نیست بلکه تولید برتر و با کیفیت و قابل رقابت با نوع خارجی نیز تولید قدرت می‌کند و امروز قدرت کشور در گرو اقتدار در تولید است. اگر از حوزه های دفاعی کشور، سرریز فناوری در حوزه صنعت کشور داشته باشیم، پیشرفت اتفاق خواهد افتاد. مردم گله مند هستند که چرا کشوری که تولید موشک میکند، نمی‌تواند خودروی با کیفیت در سطح توقع مردم بسازد این دلیلش این است که سرریز فناوری از حوزه های دفاعی به صنعت کشور وجود ندارد و ما در دولت سیزدهم این کار را خواهیم کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: اصلاح نظام بانکی کشور یکی از اولویت‌های دولت مردمی است. از یکسو نقدینگی سرسام آور تبدیل به تهدیدی برای کشور شده و از سوی دیگر، تولیدکننده از کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش رنج می برد. از هر مجموعه  اقتصادی که بازدید کردم،  مردم از مدیریت بانکی گله مند بودند. من در قوه قضائیه جلسات پی در پی را با مسئولان بانکی داشتم و تلاشهای فراوانی برای اصلاح وضع موجود کردم اما این اقدامات کافی نیست. باید در سرمنشا، ریشه فساد را بخشکانیم و من برای انجام این ماموریت بزرگ وارد صحنه شده ام.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به معضل صدور مجوز‌ها در حوزه تولید گفت: دولت وظیفه هدایت، حمایت و نظارت دارد، اما نباید صدور مجوز‌ها باعث اخلال در روند تولید شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: دولت باید بر فعالیت‌های تولیدی نظارت داشته باشد، اما نباید با مجوز‌ها و تصمیمات خلق الساعه دست و پای تولیدگر را ببندد.

وی ادامه داد: کارآفرین و تولیدگر باید بتواند برنامه ریزی و پیش بینی داشته باشند و مجوز‌های دست و پا گیر و بی ثباتی در مقررات و تصمیم گیری‌ها مانع این کار است و الزام تولیدکننده و کارآفرین به اخذ مجوزهای متعدد، باید جای خود را به نظارت دولت بدهد.

وی همچنین با اشاره به معضل قاچاق و واردات بی رویه تاکید کرد: برخوردهای پلیسی و قضایی با واردات بی رویه و قاچاق کالا کافی نیست، ریشه مافیای واردات و قاچاق را باید از طریق دولت خشکاند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: راه حل مقابله با قاچاق این است که ارزی که از مسیر صادرات به دست می‌آید وارد حوزه تولید شود و این وظیفه دولت است که بر این موضوع نظارت کند.

وی در ادامه  تاکید کرد: اگر پول حاصل از صادرات به درستی رهگیری شود قاچاق و به ویژه قاچاق سازمان یافته به حداقل می‌رسد و ما در دولت آینده این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به معضل قطعی برق نیز اشاره کرد و آن را موجب اخلال در فعالیت‌های تولیدی دانست و تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه تاکید شده بود که باید به چه میزانی برق تولید می‌کردیم، اما به این قانون عمل نشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: اگر قانون برنامه اجرا می‌شد امروز واحد‌های تولیدی با قطعی چند ساعته برق مواجه نمی‌شدند و تولید تعطیل نمی‌شد و شاهد این میزان خسارت نبودیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود نیروهای مولد و موثر در کشور گفت: این نیروها  اگر جدی گرفته شوند، میتوانند مشکلات سخت و ساختاری اقتصاد را برطرف کنند،  بنده هم پیمان این نیروهای مولد خواهم بود و در میدان و در جزء جزء حرکت کشور متوجه و دغدغه مند آنها هستم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید در میدان، از نیروهای مولد حمایت کرد. باید زنجیره های راهبردی صنعت را تکمیل کرد و باید از بازار ملی حفاظت و پشتیبانی کرد و گفت  اینها همه جز با ائتلاف و هم پیمانی گسست ناپذیر مابین دولت و نیروهای مولد و بدنه تولیدی کشور امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به عملکرد دو ساله خود در عدلیه ادامه داد: حرکت ما در قوه قضائیه برای مبارزه با فساد و حمایت از تولید هم به همین شیوه بوده است. گام به گام و نه شتاب زده، قاطع و مستحکم و نه لرزان و مردد. من دست استمداد به سمت همه نیروهای مولد و ضدفساد برای ساختن ایران قوی دراز می کنم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ضمن برشمردن ویژگی های دولت مدنظر خود در این خصوص گفت: دولت مردمی، دولتی فعال، چابک و تولیدمحور خواهد بود که اصلاح ساختارهای درونی خود و حمایت از نیروهای مولد را به منظور خوداتکایی و استقلال عدالت محور ایران عزیز پی خواهد گرفت.

 حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان سخنانش، از ائتلافی بودن دولت خود سخن گفت و بیان کرد:  من امروز برای اعلام ائتلاف ناگسستنی دولت مردمی، با شما تولیدکنندگان و کارگران عزیز، به اینجا آمده ام؛ هدف مشترک ما تشکیل ایران قوی است و من برای این کار دولت ائتلافی تشکیل خواهم داد، ائتلاف با تولید کنندگان، کارآفرینان و کارگران عزیز.

گفتنی است  مهمترین دغدغه و درد دل کارگران در این بازدید چند ساعته مواردی چون تورم فزاینده، مسکن و اجاره نشینی و عدم ثبات شغلی بدلیل تضعیف و یا تعطیلی تولید در بسیاری از واحد‌های صنعتی بود.

 تولید کنندگان نیز با ابراز گلایه شدید از مسائلی همچون مشکلات بانکی، بروکراسی اداری، مجوز های بی پایان و متعدد، واردات لجام گسیخته و قاچاق کالا از حجت الاسلام والمسلمین رئیسی برای نجات تولید و صنعت کشور استمداد کردند‌.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی پس از بازدید از خط تولید دو کارخانه لوازم خانگی و تجهیزات صنعتی و گفت و گو با کارگران، در نشستی با تولید کنندگان و مدیران شهرک صنعتی عباس آباد هم شرکت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
با عرض سلام و خسته نباشید.
عنوان: متعادل سازی حقوق کارکنان رسمی وزارت نفت و استخدام نیروی دولتی از طریق درآمد حاصله
خواهش میکنم مطالب این نامه را به عنوان یک طرح اقتصادی به رییس جمهور آینده که احتمالا جناب آقای ریسی می باشد برسانید. از کار کنان این رسانه که دارای ضریب نفوذ بالاتری نسبت به افراد معمولی جامعه دارند تقاضا دارم این طرح را به رییس جمهور آینده بدهند.
حوضه¬ی فعالیت اینجانب برق قدرت می باشد و در شرکت های برق منطقه ای، پالایشگاه، خاتم الانبیائ پدافند هوایی ارتش و ... سابقه ی فعالیت دارم.
متاسفانه نیروهای رسمی نفتی در پالایشگاه و پتروشیمی حقوقی 3 تا 6 برابر نیروهای شرکت¬های دولتی و وابسته دولتی دیگر می¬گیرند.
من با داشتن کارشناسی ارشد و تجربه ی کاری در ارگان های مختلف صنعتی به وضوح دیده ام که این حقوق زیاد به خاطر تخصص بالاتر نیست. برای مثال در زمینه ی برق کارهای برق منطقه ای چند مرتبه از کارهای برقی سایر ارگانها بالاتر و سخت تر است. من قطعا با توجه به سوابقی که دارم میگویم که در زمینه برق کارهای انجام گرفته در برق منطقه ای به مراتب سخت تر از پالایشگاه است. و این تبعیض حقوقی به خاطر تخصص نیست.
خودتان می دانید انسانها در زمانهای گذشته شرایط زندگی سختی داشتند پس انسان از لحاظ بدنی این مقاومت را دارد. اما تبعیض روح آدم را می آزارد و انسان را متلاشی می¬کند. متاسفانه نماد تبعیض حقوقی مهندسان و کارکنان نفتی هستند.
با توجه به حقوق بالای افراد رسمی نفتی که به طور متوسط 5 برابر مهندسان سایر ارگان هاست می توان یک طرح ارایه کرد که حقوق افراد نفتی از بازنشستگان نفتی تا کارکنان فعلی اگر حقوقشان نصف یا ثلث بشود می توان افراد تازه نفس را به صنعت تزریق کرد و کار ایجاد کرد. البته این یه طرح خارق العاده نیست که شما از آن اطلاع نداشته باشید، ولی بینهایت ساده و تاثیر گذار و عملیاتی است.
من خواهش میکنم حقوق افراد رسمی نفتی را به شدت تعدیل کنید و هرآنچه در گذشته گرفته اند از آن ها پس بگیرید.
من با تجربه ای که در خیلی از ارگان ها دارم در زمینه برق قاطعانه میگویم که مهندسان برق منطقه ای و بتانیر خیلی از افراد پالایشگاه نفت سطح کاری بالاتری دارند.
با این طرح می توان شاید خیلی و خیلی بیشتر از 100 هزار نفر جدید را استخدام کرد که برای کنترل و خنثی کردن احتمالی اعتصابات و ... نفتی ها این افراد را استخدام همان پالایشگاه نفت بکنید که هم کار آنها راحت تر شود و هم نتوانند اعتراض کنند.
با توجه به آمار مرکز ایران در سال 97 کارکنان وزارت نفت 112 هزار نفر هستند که این آمار شامل بازنشستگان نمی شود و قطعا تعداد بازنشستگان در همین حدود یا بیشتر از اینهاست.
لذا خواهش میکنم این طرح را جدی بگیرید جدی بگیرید جدی بگیرید و عمل کنید.
مطمئن باشید این یک گام عالی برای تحول اقتصادیست.

میدونستی متوسط درآمد کارکنان وزارت نفت تو سال 97 برابر 17 میلیون تومن بوده
وزارت نفت 65 هزار کارکن رسمی داره
متوسطش 17 بوده
اگه دولت حقوق نفتی ها رو نصف یا ثلث کنه میتونه 100 هزار نفر دیگه رو استخدام کنه از راه این درآمد
کل جامعه مهندسی و ما تحول پیدا میکنه
کاش که این طرح یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری بود
در حالی که کار کارکنان برق منطقه ای و شرکت های تکنسینی وابسته شون مثلا در اراک بتانیر خیلی سخت تره ولی اونا نصف نفتی ها هم نمی گیرن
با طرح تعدیل حقوق نفتی ها هم تبعیض که نابود کننده روح مردمه از بین میره هم 100 هزار نفر میتونن بدون هیچ هزینه ای استخدام بشن
به این میگن یه طرح عالی
کاش میشد
مهندسان جهاد کشاورزی یک پنجم نفتی ها هم نمیگیرن
کل جامعه مهندسی یه طرف این زالو های اقتصادی یه طرف
تبعیضه که قلب آدمو درد میاره مگرنه انسان از لحاظ فیزیکی میتونه مثل قدیم فقط شب عید ئپولو بخوره

البته من به شخصه از خدامه که نفتی بشم و منظورم شخصی نیست
گام های لازم برای اینکار:
1- استخدام 100 هزار نفر جدید
2- برای جلوگیری از اعتراضات نفتی ها این افراد برای چند ماه به صورت کار آموز در خود پالایشگاه ها کار کنند تا هم کار یاد بگیرند و هم کارکنان رسمی نفتی به این نتیجه برسند که فرد جایگزین آموزش دیده جای آنها وجود دارد
3- اگر رسمی نفتی ها اعتراض کردند و خواستند از پالایشگاه ها ی داخلی در بیایند و به کشورهای رقیب منطقه ای برونند حقوقهای نجومی و غیر منصفانه ی گذشته آنها مطالبه شود یعنی حداقل نصف حقوقی که تا به حال از جیب بیت المال خورده اند حضرت علی وار گرفته شود. و همچنین مقدار قابل توجهی جریمه به عنوان جریمه ی کار آموزی و حرفه ای شدن از آنها گرفته شود.
4- بعد از آرام شدن ماجرا می توان بخشی از 100 هزار نفر را به جاهای دیگر دولت تزریق کرد.

تبعیضه که قلب آدمو درد میاره مگرنه انسان از لحاظ فیزیکی میتونه مثل قدیم فقط شب عید پلو بخوره
قطعا باید بت بزرگ این تبعیض از بین بره
انشاله از رییس جمهور مطالبه بشه تا با ارایه لایحه به مجلس حقوق نفتی ها متعادل بشه
با انگیزه دادن به مردم با روش متعادل سازی میشه کوه رو جابه جا کرد
ما همه سربازای کشوریم چه برق باختری چه شرکت توزیع و .... مارو دور نندازید
اگه یه رسمی نفتی با این طرح ناراحت میشه کل ملت ایران شاد میشن
65 هزار نفر ناراحت شن
200 هزار نفر خوشحال
یک ملت امیدوار
انشاله
گرچه فقط یک آرزوست
جالبه که قراردادی های نفتی ها و برق منطقه ای ها و توزیع ها و ... در یک رنج حقوقی اند
یک مهندس با مدرک کارشناسی ارشد در برق منطقه ای نزدیک به زمان بازنشستگی در سال 99 نزدیک به 12 میلیون حقوق میگیره
در حالی که یک فرد با سمت مهندسی و بدون مدرک مهندسی که به صورت رسمی نفتی استخدام شده و هنوز در حال کاره بین 20 تا 30 میلیون حقوق میگیره
در حالی که برق منطقه ای از لحاظ ولتاژی خیلی بالاتره و کارش خیلی تخصصی تر و سخت تره
جالب نیست
#متعادل سازی حقوق رسمی نفتی ها
آخرین اخبار