مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: با حذف دفترچه‌های درمان هیچ کارت و دفترچه جدیدی صادر نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جیریایی مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: در قبال حذف تدریجی دفترچه‌ها هیچ کارت و دفترچه جدیدی صادر نمی‌شود.

جیریایی افزود: هر تماس یا مراجعه به بیمه شدگان با عنوان صدور کارت جدید درمان کلاهبرداری است و بیمه‌شدگان به این تماس‌ها اعتنا نکنند و و بار دیگر این سازمان تاکید می‌کند این افراد صرفا قصد اخاذی دارند.

او اضافه کرد: شرکت‌های سودجو و افراد شیاد با بیمه شدگان و بازنشستگان تماس می‌گیرند و به بهانه توقف انتشار دفترچه، کارت بیمه درمان طلایی، کارت هوشمند درمان، کارت تکمیلی درمان و ... را به آن‌ها معرفی می‌کنند و مدعی می‌شوند در قبال دریافت وجه کارت جدید برای آن‌ها صادر کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی بیان کرد: در طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی نیازی به ارایه دفترچه کاغذی نیست و بیمه شده فقط با کد ملی و دریافت شناسه رهگیری می‌تواند از خدمات تشخیصی درمانی استفاده کند.

او ادامه داد: از ابتدای خرداد ماه امسال حذف دفاتر کاغذی صندوق روستائیان و عشایر از چرخه درمان آغاز شده و خدمات درمانی به این جامعه هدف از طریق نسخه نویسی الکترونیکی ارایه می‌شود.

جیریایی گفت: مردم می‌توانند برای اطلاع از وضعیت بیمه سلامت:#۱۶۶۶* و پایگاه اطلاع رسانی:https://mr.ihio.gov.ir و نیز سامانه تلفنی ۱۶۶۶ استفاده کنند.

او اظهار کرد: در راستای اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی حبناست همه دفاتر کاغذی بیمه از ابتدای تیر ماه امسال حذف شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.