طبرسی گفت: ما باید علاوه بر واردات واکسن داخلی نیز داشته باشیم و امیدواریم اول مهر معضلی به نام کرونا در کشور نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیام طبرسی عضو تیم نظارت بر کارآزمایی واکسن کوو ایران برکت در نشست خبری مراحل ساخت واکسن کوو ایران برکت اظهار کرد: باعث افتخار است که در تیم تحقیقاتی واکسن تمام ایرانی حضور داشتم و بسیاری چیز‌ها یاد گرفتم و از روز اول اعتقاد راسخی به این واکسن داشتیم.

وی افزود: نتایج این واکسن خیلی خوب است و اطلاعات کافی است که وارد واکسیناسیون عمومی شود و اگر واکسیناسیون را آغاز نکنیم، در موج پنجم و ششم شرایط بدتری خواهیم داشت.

طبرسی ادامه داد: ما باید علاوه بر واردات واکسن، واکسن داخلی نیز تولید کنیم و امیدواریم اول مهر ماه معضلی به نام کرونا نداشته باشیم.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه در مورد واکسن مهم این است که عارضه عمده نداشته باشد و منجر به مرگ نشود، گفت: ٢۵ درصد موارد عارضه خفیف داشتند که این موارد طبیعی هستند و از لحاظ ایمن بودن واکسن، ایمنی داریم.

او با بیان اینکه ما برای کسب مجوز، وزارت بهداشت را در فشار قرار نمی‌دهیم و روند مطالعه به صورت شفاف به سازمان جهانی بهداشت ارائه شده است، گفت: تیمی برای ارائه گزارش‌ها به سازمان جهانی بهداشت تشکیل شده و به تدریج با مطالعه بالینی مدارک را تهیه می‌کنیم و به محض تکمیل مدارک به سازمان جهانی بهداشت ارائه خواهد کرد.

طبرسی افزود: فکر می‌کنیم واکسن بعدی که وارد مطالعه بالینی شود پلتفرم دی آن ای باشد و سایر پلتفرم‌ها در حال مطالعه پیش بالینی هستند.

او درباره نحوه نگهداری از واکسن کوو ایران برکت گفت: دمای نگهداری واکسن ویروس کشته شده، دمای نگهداری یخچال است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار