مرادی گفت: دستگاه قضایی با احقاق حقوق مردم ارتباط دارد و دادگستری با جدیت برای احقاق حقوق عامه تلاش می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: بی‌تردید مسئولیت‌های دستگاه قضایی بسیار سنگین است و مستقیم با احقاق حقوق مردم ارتباط دارد و دادگستری خوزستان تمام سعی و تلاش خود را در زمینه اجرا و گسترش عدل و احیای حقوق عامه و آزادی‌های مشروع و نظارت بر اِعمال قانون بکار خواهد برد.

او افزود: همکاران قضایی، اداری و سازمان‌های تابعه باید خط و مشی و سیاست‌های ترسیمی قوه قضائیه را رعایت کنند و در رفع مشکلات و موانع مردم بر اساس قانون تلاش مضاعفی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی، تسریع در رسیدگی پرونده‌های قضایی مسن و معوقه را مهمترین برنامه‌های قضات دادگستری خوزستان بر شمرد و بیان داشت: پرونده‌های مسن و معوقه‌های قضایی وجود دارد که همکاران قضایی با تدابیر لازم آن‌ها را با کار جهادی و با دقت و در اسرع وقت رسیدگی و مختومه کنند و آمار و عملکرد خود را هم از نظر کیفیت و کمیت افزایش دهند.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: آن چیزی که در دستگاه قضایی باید مورد توجه و اهتمام ویژه همکاران قضایی باشد حبس زدایی، نظارت بر زندان‌ها و کنترل مجرمین خطر ناک بوده و ضروری است که قضات نظارت مستمر و جدی بر زندان و زندانیان داشته باشند و برای رفع مشکلات آنان با حضور در زندان‌ها در جریان موانع و مشکلات زندانیان قرار بگیرند و این نظارت‌ها و حضور‌ها باید مستمر، موثر و مفید باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: به دلیل گرما و کاهش ساعت اداری در استان نباید از کیفیت و کمیت خدمت رسانی قضایی به مردم کاهش یابد و برای رفع مشکلات مردم حتماً روسای دادگستری و دادستان‌ها ضمن حضور در شعب دادگاه‌ها، دادسرا‌ها و شورای حل اختلاف جهت نظارت، از نزدیک صحبت‌های مردم را استماع و پیگیر حل و رفع آن‌ها شوند.

رئیس شورای عالی قضایی خوزستان افزود: باید اقدامات مؤثر و خوبی که منجر به احیای و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی و صنعتی در حوزه‌های قضایی استان صورت گرفته حتماً به مردم اطلاع رسانی شود تا افکار عمومی در جریان خدمات، زحمات و تلاش‌های همکاران عزیز در مجموعه دستگاه قضایی خوزستان قرار بگیرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار