رییس شورای شهر تهران گفت: بزرگترین ضربه به جمهوری اسلامی، بستن فضای حضور و نقش آفرینی آحاد جامعه در سرنوشت کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: در آستانه سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) قرار داریم، انقلاب اسلامی میراث بزرگ امام خمینی برای ایران بود که در آن مردم، محور، ستون و روح انقلاب محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: بزرگترین قدرت و پشتوانه نظام جمهوری اسلامی در این ۴۲ سال، همین حمایت وحضور مردم بوده است و کسانی که در تریبون‌های رسمی، حضور و مشارکت مردم را غیرلازم فرض می‌کنند، تیشه به ریشه نظام می‌زنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بزرگترین ضربه به جمهوری اسلامی، دلسرد کردن و مایوس کردن مردم و بستن فضای حضور و نقش آفرینی آحاد جامعه در سرنوشت کشور است و هر کس در هرمسئولیت و جایگاهی با این جریان همراه شود، با جریان اصیل انقلاب و اسلام ناب محمدی که با قرائت امام و رهبری که مبتنی برمردم سالاری دینی است فاصله دارد.

هاشمی ادامه داد: تفکیک بین حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی، ارزش‌ها واکثریت، مشروعیت ومقبولیت، جمهوریت و اسلامیت، در اسلام ناب پذیرفته شده نیست و حکومتی که از حمایت و نقش آفرینی اکثریت مطلق جامعه برخوردار نیست، حکومتی اسلامی تلقی نمی‌شود.

وی اظهار کرد: فرصت انتخابات گذراست، اما اگر در این فضا، آسیبی به اعتقاد و اعتماد مردم، با تندروی و یکجانبه گرایی جریانی ایجاد شود، آثار دراز مدت و ماندگاری خواهد داشت که با پایان انتخابات پایان نمی‌یابد.

هاشمی ادامه داد: مناسب است جریانی که خود را پیروز انتخابات می‌داند، بجای تخریب و تحقیر دیگران، از شیوه گفتگو و اقناع استفاده کند تا آسیب‌های وارد شده به اعتقاد و اعتماد عمومی را کاهش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار