معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان مشکل کمبود شیرخشک در داروخانه‌ها را مربوط به کل کشور دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ایرج خدادادی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به توزیع کم و گاها کمبود شیرخشک در داروخانه‌های برخی از استان‌های کشور،گفت: این مشکل کشوری است .

او با بیان اینکه عمده مواد اولیه تولید شیر خشک وارداتی است، بیان کرد: هنوز این مسئله همانند ماه‌های گذشته تبدیل به معضل نشده است اما باید گفت که تحریم‌ها بر ورود مواد اولیه تولید اثر مستقیم داشته و در صورت تداورم این روند احتمال دارد تا ۴ ماه آینده شاهد کمبود کشوری شیرخشک در داروخانه‌ها باشیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به وضعیت توزیع انسولین نیز گفت: تنها اقدام بسیار مناسب و تحسین برانگیز وزارت بهداشت و به دنبال آن دانشگاه علوم پزشکی همدان، توزیع انسولین در سامانه تی تک است.

خدادادی ادامه داد: با توجه به ثبت اطلاعات تمامی بیماران نیازمند به دریافت انسولین در استان‌ها، این سامانه توانایی رصد بیماران را داشته و به هنگام نیاز در صورت واردات انسولین نسبت به توزیع آن بین بیماران نیازمند اقدام می‌کند.

این مسئول ابراز داشت: از این رو دیگر شاهد خروج گران ترین داروی وارداتی( انسولین) از چرخه بیماران نیازمند و مواجه شدن با بازار سیاه آن نیستیم.


انتهای پیام/م

برچسب ها: داروخانه ، شیرخشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
الان خانوده هایی که نوزاد شیرخوار دارند وبه شیرخشک نیاز دارند چه کنند؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
سلام عرض ادب و احترام. وقت تون بخیر. باید به دانشگاه غذا و دارو مراجعه بکنند ،خانم دکتر مسائد لطف می کنند ،راهنمایی شون می کنند.متشکرم