معاون بسیج مستضعفین کشور:

طرح محرومیت زدایی در کشور ۳۲هزار میلیارد تومان بودجه دارد

معاون طرح و برنامه سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: امسال برای اجرای طرح جامع محرومیت زدایی در کشور ۳۲ هزار میلیاردتومان اعتبار از محل هدفمندی یارانه‌ها مصوب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سردار عبدالحسین بریمانی در نشست شورای برنامه ریزی استان خراسان شمالی گفت : علاوه بر این اعتبارات از محل توسعه توازن و محرومیت زدایی نیز اعتبارات اختصاص می‌یابد که می‌توانیم گام های موثری برداریم.

سردار بریمانی افزود:سازمان بسیج در این طرح تلاش دارد تا در یک دوره پنج تا ۱۰ ساله با اجرای برنامه‌های مدون توسعه‌ای چهره محرومیت را از کشور پاک کند.


بیشتر بخوانید


او محرومیت زدایی را از برنامه‌های اولویت دار سازمان بسیج در سطح کشور اعلام کرد و اظهار داشت: اجرای این برنامه‌ها نیاز به کار‌های جهادی همانند هشت سال دفاع مقدس دارد و محرومیت‌های موجود در کشور نشان می‌دهد که اعتبارات به صورت هدفمند در کشور هزینه نشد.

معاون سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر ایجاد عدالت و توسعه متوازن در کشور عنوان کرد: بسیج بنا بر رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کمک به دولت برای محرومیت زدایی پای کار آمد و همانند هشت سال دفاع مقدس نیز تا پایان محرومیت زدایی از چهره مناطق محروم کشور پای کار می‌ایستد.

سردار بریمانی نتیجه محرومیت در مناطق روستایی را مهاجرت روستاییان به شهر‌ها دانست و اظهارداشت: بر اساس آمار هم اکنون حدود ۷۰ درصد از جمعیت استان‌ها در شهر‌ها و ۳۰ درصد در روستا‌ها سکونت دارند و جمعیت زیادی از مهاجران روستایی به حواشی شهر‌ها که با مشکلات اجتماعی مواجه اند، سکونت یافتند.

او تنها راهکار برای مهاجرت معکوس در کشور را ریشه کنی فقر و بیکاری و توجه به اشتغال در روستا‌ها بیان کرد وعنوان کرد: اگرچه برای ایجاد اشتغال در روستا‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی کار‌های خوبی انجام شد، ولی به دلیل نبود برنامه ریزی این کار‌ها به صورت جزیره‌ای و نقطه‌ای بود و نتایج مثبت زیادی به دنبال نداشت.

معاون سازمان بسیج کشور افزود: برای رفع مشکل بیکاری در کشور باید مردم پای کار بیایند و تا زمانی که انسجام همگانی برای اشتغالزایی در کشور ایجاد نشود؛ طرح‌ها و برنامه‌های اشتغال پایدار به نتیجه نمی‌رسد.

سردار بریمانی تصریح کرد: بسیج در اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در سطح کشور به دنبال سودهی به عنوان یک پیمانکار نبوده و هر مناطقی که پیمانکار برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های محرومیت زدایی نداشته باشد، بسیج بدون توجه به مکان اجرای طرح، وارد عمل می‌شود.

او ایجاد امید و نشاط را از برنامه‌های مهم بسیج مستضعفین اعلام کرد و اظهارداشت: در شرایط فعلی به دلیل فقر و بیکاری ناامیدی در جامعه غلبه یافت و یا ایجاد اشتغال در جامعه باید امید آفرینی کرد.

معاون سازمان بسیج کشور بر امید آفرینی در جامعه تاکید کرد و افزود: هم اکنون مردم گرفتاری زیادی دارند، بیکاری و فقر به آنان امید نخواهد داد باید تلاش کنیم تا با ایجاد اشتغال در جامعه امید آفرینی داشته باشیم.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.