معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: در راستای همسان سازی حقوق بازنشستگان به‌عنوان خواسته چندین ساله آنان این عملیات در ۲ مرحله انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عادل دهدشتی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی ظهر امروز در آیین معارفه مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه این سازمان نقش مهمی در زندگی افراد تحت پوشش دارد بیان کرد: در راستای همسان سازی حقوق بازنشستگان به‌عنوان خواسته ۱۳ تا ۱۴ ساله آنان این عملیات در ۲ مرحله انجام شد.

او از افزایش ۱۳۰ تا ۱۷۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و عنوان  کرد: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به اسفند سال ۱۳۹۸ بیش از ۱.۵ برابر شده و این درحالی است که ۴۷ هزار میلیارد تومان مطالبات دولت در ۱۸ ماه گذشته وصول شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: مجموع وصول مطالبات سازمان از سال گذشته  تاکنون 48 هزار میلیارد تومان بوده و از محل بند و تبصره 2 قانون بودجه 1400 نیز، مبلغ 89 هزار میلیارد تومان برای رد دیون دولت به تامین اجتماعی پیش بینی شده است که امسال وصول خواهد شد، بنابر این کل مطالبات وصولی از دولت بالغ بر 140 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

دهدشتی میزان پرداخت مستمری تامین اجتماعی ماهانه را حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان دانست و افزود: سازمان تامین اجتماعی به همین میزان نیز باید منابع داشته باشد تا بتواند تعهدات کوتاه و بلندمدت خود را در قبال ۴۵ میلیون نفر انجام دهد.

او از ساخت ۴ درمانگاه تامین اجتماعی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تخت‌های بیمارستانی تامین اجتماعی در استان افزایش می‌یابد که شامل ۷۰ تحت در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر، ۲۰ تخت در بیمارستان تامین اجتماعی برازجان و ۱۰ تخت در مرکز درمانی تامین اجتماعی عسلویه است.

استاندار بوشهر هم با بیان اینکه انتصاب مدیران بر اساس کارآمدی آنان انجام می‌شود افزود: مهمترین ویژگی انتصاب مدیران در حوزه‌های مختلف کارآمدی و خدمتگزاری و تحقق مطالبات مردم است.

عبدالکریم گراوند نقش مهم تامین اجتماعی در عرصه‌های مختلف را برشمرد و گفت: تامین اجتماعی تحول بزرگی در افزایش حقوق و دستمزد کارکنان به ویژه بازنشستگان ایجاد کرده که میانگین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

او افراد تحت پوشش تامین اجتماعی را از نظر اقتصادی و معیشتی اقشار متوسط و ضعیف جامعه دانست و بیان کرد: با افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شرایط مالی مطلوب‌تری برای آنان فراهم شد.

استاندار بوشهرافزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را کار بزرگ و ماندگار دانست و ادامه داد: بخش عمده‌ای از کارکنان جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که این تحول در عرصه حقوق و دستمزد مایه مباهات است.

گراوند با بیان اینکه بخش عمده‌ای از درآمد سازمان تامین اجتماعی از استان بوشهر تامین می‌شود افزود: این استان در تحقق درآمد سازمان تامین اجتماعی در میان دیگر استان‌ها بالاترین سهم دارد و انتظار می‌رود به همین تناسب ظرفیت‌های درمانی تامین اجتماعی در استان بوشهر افزایش یابد.


بیشتر بخوانید


استاندار بوشهر، پارس جنوبی را یکی از ظرفیت‌های مهم این استان دانست و بیان کرد: این منطقه مهم صنعتی نقش تاثیرگذاری در افزایش درآمد‌های تامین اجتماعی دارد و با راه‌اندازی پارس شمالی این مهم افزایش می‌یابد.

گراوند بر تامین نیروی انسانی و تخصصی بیمارستان و مراکز درمانی تامین اجتماعی استان بوشهر تاکید کرد و افزود: تسریع در تکمیل پروژه‌های درمانی یکی از اولویت‌های استان بوشهر است که در این راستا زیرساخت‌های درمانی تامین اجتماعی در استان افزایش می‌یابد.

در این آیین عباس دیری زاده به عنوان مدیرکل سازمان تامین اجتماعی و سید جواد رکاب‏پور به عنوان مدیر درمان تامین اجتماعی معرفی شدند و از تلاش‌‏های عبدالله شیرکوند به عنوان مدیرکل سابق و زهرا نویدی فرد به عنوان مدیر سابق درمان تامین اجتماعی در استان بوشهر تجلیل شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۱۲:۰۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
کجا انجام شد هنوز25درصد طلبکاریم