گروه طالبان، نیرو‌های امنیتی افغانِ سفارت استرالیا در کابل را به مرگ تهدید کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، گروه طالبان محافظان سفارت استرالیا در پایتخت افغانستان را تهدید به مرگ کرد.

گروه طالبان به صورت علنی محافظان افغان سفارت استرالیا در کابل را تهدید به مرگ کرده است، این در حالیست که استرالیا پیش از این اعلام کرد قصد تعطیلی سفارت خود در پایتخت افغانستان را دارد.

گفته می‌شود طالبان به دلیل ارتباط این افراد با یک دولت خارجی قصد هدف قرار دادن آن‌ها را دارد. گروه طالبان با انتشار تصاویر کارکنان امنیتی افغان سفارت استرالیا به صورت آنلاین هشدار داد این افراد به دلیل همکاری با دولت خارجی هدف حمله قرار خواهند گرفت.

سفارت استرالیا پیشتر اعلام کرد سفارت خود در کابل را تعطیل می‌کند، زیرا دیپلمات‌های این کشور با توجه به قریب الوقوع خروج نظامی بین المللی از افغانستان در امان نخواهند بود.

اتباع افغانی که از طرف دولت استرالیا به عنوان محافظ امنیتی در سفارت کابل به طور قراردادی استخدام شده اند، می‌گویند که کار شان، آن‌ها را به هدف قصاص طالبان تبدیل کرده استو بسیاری می‌گویند در داخل افغانستان امن نخواهند بود.

طالبان صریحاً گفته است هر کسی که برای دولت‌های خارجی کار کرده باشد، یک خیانتکار و دشمن است و هدف قرار خواهد گرفت.

پیش از این وزارت دفاع آمریکا مدعی شده بود خشونت‌ها از سوی طالبان، مانع خروج نیرو‌های امریکایی از افغانستان نمی‌شود و همه این نیرو‌ها تا یازدهم سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد. جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفت همه نظامیان آمریکایی و ناتو در تاریخ تعیین شده (۱۱ سپتامبر) از افغانستان خارج خواهند شد.

او تاکید کرده بود که نیرو‌های امنیتی افغانستان، توانایی دفاع از کشورشان را دارند و این نیرو‌ها پشتیبانی مالی آمریکا را در آینده نیز خواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار