از ابتدای امسال تا کنون، عملیات اجرایی شش طرح جدید در حوزه توسعه و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرجام سمیعی معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: بخش خصوصی برای احداث و راه‌اندازی دو اردوگاه گردشگری در استان سرمایه‌گذاری می‌کند که با اجرای این طرح‌ها در شهرستان‌های بروجن و کوهرنگ ۶۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و زمینه اشتغال مستقیم ۲۸ نفر فراهم خواهد شد.

او افزود: یکی از این طرح‌ها اردوگاه گردشگری امام‌زاده حمزه‌علی در بخش بلداجی شهرستان بروجن است که بخش خصوصی برای اجرای آن ۱۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند.


بیشتر بخوانید


سمیعی اضافه کرد: این طرح در زمینی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع، زیربنای یک‌هزار و ۱۶۲ مترمربع و اشتغال‌زایی مستقیم هشت نفر احداث و راه‌اندازی می‌شود.

او اظهار داشت: بخش خصوصی همچنین برای احداث اردوگاه گردشگری چَما در شهرستان کوهرنگ ۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

سمیعی تصریح کرد: این طرح در زمینی به وسعت۱۱هزار و ۷۱۷ مترمربع، زیربنای ۸۸۹ مترمربع و اشتغال‌زایی مستقیم ۲۰ نفر راه‌اندازی می‌شود.

او گفت: براساس تعهد بخش خصوصی، این طرح‌های سرمایه‌گذاری تا سال ۱۴۰۱ تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

سمیعی افزود: از ابتدای امسال تا کنون، عملیات اجرایی شش طرح جدید در حوزه توسعه و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری استان آغاز شده است.

او اضافه کرد: این طرح‌ها در چشمه صالح جونقان شهرستان فارسان، امام‌زاده علی‌ابن‌احمد روستای دهنو شهرستان بروجن، امام‌زاده عبدالله سورک شهرستان شهرکرد، پارک هزار جریب روستای گندمکار در بخش میانکوه شهرستان اردل و چشمه برم لردگان اجرایی می‌شود.

سمیعی ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی اختصاص یافته و زمینه اشتغال مستقیم ۳۳ نفر به مدت سه ماه فراهم شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.