مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: طی امسال ۱۵ هزار تن محصول سیب زمینی از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امیری، مدیر جهاد کشاورزی ارزوئیه گفت: برداشت سیب زمینی در این شهرستان از سطح ۵۰۰ هکتار از اواسط اردیبهشت ماه از  منطقه دولت آباد آغاز شده است.

او با بیان اینکه ارقام کاشته شده سیب زمینی در شهرستان طی امسال سانته، میلوا، جلی و کلمبا است، افزود: به طور متوسط از هر هکتار، ۳۰ تن محصول برداشت می‌شود.

امیری پیش بینی کرد: با توجه به سطح زیر کشت تا پایان فصل برداشت بیش از ۱۵ هزار تن سیب زمینی برداشت و علاوه بر مصرف داخلی به مرکز استان و استان‌های یزد، هرمزگان و فارس ارسال شود.

او تصریح کرد: تا کنون از سطح بیش از ۵۰ درصد مزارع ارزوئیه، برداشت سیب زمینی صورت گرفته است.

امیری با اشاره به اینکه محصول سیب زمینی به طور متوسط به قیمت ۳ هزار تومان در محل مزرعه از کشاورزان خریداری می‌شود، افزود: برداشت با کمک دستگاه صورت می‌گیرد و جمع آوری و بسته بندی آن از سطح مزرعه با کمک کارگران انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه بیان کرد: بالا بودن هزینه حمل و نقل، پایین بودن قیمت محصول با توجه به افزایش هزینه‌ها و کمبود نیروی کارگری، از جمله مشکلات سیب زمینی کاران شهرستان در فصل برداشت است.

 انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.