وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد کشورش به هند برای پشت سرگذاشتن بحران از کنترل خارج شده همه‌گیری کرونا کمک خواهد کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه آمریکا از همراهی کشورش با هند در مبارزه با همه گیری ویروس کرونا گفت.

آنتونی بلینکن روز جمعه گفت آمریکا و هند در تلاش برای مقابله با بیماری کرونا متحد هستند و واشنگتن مصمم است که به هند در بحران کرونا کمک کند.

وزیر خارجه آمریکا با یادآوری وضع وخیم شیوع کرونا در هند، گفت واشنگتن هیچگاه دهلی نو را در مسیر مبارزه با کرونا تنها نخواهد گذاشت.

بلینکن متذکر شد در مراحل اولیه همه گیری کرونا، هند به کمک آمریکا آمده و حال نوبت این کشور است تا به متحد خود در مسیر مبارزه با این ویروس کمک رسانی کند.

هم اکنون تعداد کل مبتلایان بیماری به ویروس کرونا در هند به بیش از ۲۶ میلیون و ۷۵۲هزار و ۴۴۷نفر شده است. از این تعداد بیمار تاکنون ۲۳میلیون و ۷۲۸هزار و ۱۱نفر بهبود یافتند و یا از بیمارستان مرخص شدند.

کشور هند با داشتن بیشترین جمعیت جهان طی ماه گذشته درگیر شیوع گسترده ویروس کرونا و ازدحام بیماران در بیمارستان‌ها با کمبود وسایل درمانی و بهداشتی مواجه شده است. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است یکی از دلایل افزایش تعداد فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا پافشاری مردم این کشور برای نزدن واکسن است.

پیشتر صندوق بین المللی پول در گزارشی اعلام کرد شیوع همه گیری کرونا در هند می‌تواند از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی- مالی و رونق گیری کسب و کار‌ها در جهان را به طور جدی تحت تاثیر منفی عوامل و متغیر‌های زمینه‌ای خود قرار دهد. با توجه به اینکه هند یکی از اقتصاد‌های نوظهور جهان با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت است، ادامه شیوع همه گیری کرونا در آن می‌تواند روند بهبود جهانی را با مشکل مواجه کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار