مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس گفت: این سازمان، دام زنده عشایر را به قیمت هرکیلوگرم ۴۵ هزار تومان، از دامداران خریداری می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رهام رحمانی در حاشیه جلسه خرید تضمینی دام مازاد عشایر، گفت: دام زنده عشایر به قیمت ترکیبی هر کیلوگرم ۴۵ هزارتومان توسط شرکت پشتیبانی امور دام و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت شهرستانهای استان، اداره کل امور عشایر استان و شهرستانها و همچنین ادارات کل دامپزشکی استان و شهرستان‌ها و با مباشرت اتحادیه شرکت های تعاونی عشایر خریداری می‌شود.

او افزود: در این طرح که دستورالعمل آن توسط دفتر مرکزی اداره کل پشتیبانی امور دام کشور ابلاغ شده است، به ازای هر کیلوگرم دام زنده، سه کیلوگرم جو یارانه‌ای و دولتی به عشایری که دام خود را به دولت می‌فروشند، تعلق می‌گیرد.

رحمانی اظهار کرد: با توجه به عدم بارش‌ها در سال جاری و خشکسالی به وجود آمده، دامداران عشایری و روستایی باید مورد حمایت قرار می‌گرفتند تا دسترنج آنها که به صورت دام سنگین و سبک است بر اثر خشکسالی تلف نشود.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس گفت: امیدواریم با اقدام به موقع ادارات و سازمان های دولتی، اتحادیه و شرکت های تعاونی عشایری استان و دامداران عملیات خرید به زودی شروع شود تا از ضرر و زیان بیشتر تولیدکنندگان جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
پارسال که گوسفند کیلو 45000 تومن بود،جو کیلو 1700 تومن ،یونجه 3000 تومن امسال جو کیلو 6000 تومن یونجه 6000 تومن ،بی رحمی نیست دلال که بیشتر می خره چرا بدیم دولت
آخرین اخبار