رئیس کل دادگستری گلستان جرایم خشن را خط قرمز دستگاه قضایی دانست و گفت: دادستان‌ها به مجرمان خشن رحم نکنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ورود سریع و قاطع به موضوع جرایم خشن همواره در اولویت دستگاه قضایی استان است و دادستان‌ها ماموریت دارند رسیدگی به این پرونده‌ها را به صورت ویژه در اولویت قرار دهند و به این مجرمان رحم نکنند.

هاشمیان از نیروی انتظامی هم خواست در جرایم مشهود و خشن، سریع و قاطع ورود و عوامل ناامنی و ایجاد تشویش در جامعه را دستگیر کنند.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: رسیدگی به پرونده تبر به دستان قرن آباد در دادسرای گرگان به پایان رسیده است و به محض اعلام گزارش پزشکی قانونی، کیفرخواست متهمان صادر و پرونده برای صدور رای به دادگاه فرستاده می‌شود.

هاشمیان ادامه داد: در پرونده دوم تبرکشی هم متهمان شناسایی و دستور‌های لازم به نیروی انتظامی برای دستگیری متهمان صادر شده است.
او گفت: وقوع چند حادثه مشابه در فاصله زمانی کوتاه، نشان می‌دهد نیازمند ورود فوری و هدفمند دستگاه‌های فرهنگی برای آموزش و فرهنگ سازی به افراد هستیم.

هاشمیان گفت: این که افراد بر سر کم اهمیت‌ترین مسائل، خشن‌ترین راه برخورد را انتخاب می‌کننند از کاهش آستانه تحمل و ناتوانی در حل مسائل و گفتگو ست و نیاز به آموزش مهارت‌های رفتاری را یادآور می‌شود.

 

انتهای پیام/فا/ق

برچسب ها: دادگستری ، جرائم خشن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.