به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به راه اندازی درگاه الکترونیکی سامانه مدیریت ساخت و ساز روستایی (راهبر) گفت: این سامانه به منظور تسهیل در دسترسی متقاضیان و ناظران نظام فنی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی راه اندازی شده و میتوان گفت که فعالیت این سامانه گام بلند و خدمت بزرگی در جهت ارائه خدمات الکترونیک و دولت الکترونیک است.
او با بیان اینکه متقاضیان استفاده از خدمات سامانه راهبر از سه طریق میتوانند به سامانه دسترسی داشته و از خدمات آن بهرهمند شوند، افزود: روستاییان میتوانند از طریق گوشی و یا سیستم خانگی از این خدمات استفاده کنند، در غیر اینصورت از طریق دهیاری و یا طریق دفاتر پیشخوان دولت در روستاها نیز امکان دریافت این خدمات وجود دارد که با دریافت یک کد رهگیری امکان پیگیری تمام خدمات و اقدامات را پیدا میکنند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه سامانه راهبر باهدف دسترسی راحت روستاییان به خدمات پایلوت، کاهش ترافیک و خطرات جادهای در ترددها، کاهش هزینهها در استان زنجان و برخی استانهای کشور راهاندازی شد، ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا و لزوم ارائه خدمات الکترونیک در صدد راه اندازی این سامانه برآمدیم تا از تردد روستاییان به شهر برای ارائه درخواست و پیگیری ساخت بنا به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جلوگیری شود و روستاییان در همان محل زندگی خود بتوانند این کارها را انجام دهند.
خواجهای گفت: خدمات مربوط به امور زمین، صدور پروانه ساخت، اصلاح و تغییر کاربریها و درخواست الحاق به محدوده طرح، درخواست تسهیلات در این سامانه پیش بینی و طراحی شده و با تهیه این بانک اطلاعاتی، دسترسی به اطلاعات برای ناظران و مردم تسهیل میشود.
انتهای پیام/م