مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، از مردم این استان به خصوص کودکان و نوجوانان خواست تا در بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مشارکتی فعال داشته باشند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهناز فتاحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه پیرامون روند برگزاری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کرمانشاه، گفت : مرحله‌ی استانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی از ۲۵ فروردین با شعار «آینده ساختنی است» در سه محور امید‌ها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خود گذشتگی آغاز شده است.

او با اشاره به بخش ملی این جشنواره، گفت : علاقه‌مندان به شرکت در رقابت صحنه‌ای جشنواره در سه گروه سنی دختر و پسر (۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸ سال به بالا) و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها تا ۱۵ خرداد می‌توانند با مراجعه به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه ادامه داد: علاوه بر بخش قصه ۹۰ ثانیه‌ای که در دوره‌های قبلی اضافه شده بود دو بخش جدید با نام‌های «قصه‌گوی برتر» و «پادکست» نیز به جشنواره اضافه شده که در آن روایت قصه در قالب یک فایل صوتی ارائه می‌شود.

فتاحی ضمن دعوت از مردم استان به خصوص کودکان برای شرکت در جشنواره قصه گویی، افزود: قصه «زندگی من» تولید فیلم ۹۰ ثانیه است که علاقه‌مندان می‌توانند با موضوع «من و کرونا»، «دیروز غرورآفرین» و «فردای افتخارآفرین» شرکت کنند.

او با اشاره به برپایی دبیرخانه ثابتی در محله ۲۲ بهمن مجتمع آفرینش برای ضبط و ارسال قصه، ادامه داد: بخش بین‌الملل این جشنواره رقابت بین قصه‌گویان داخلی و خارج از کشور به صورت حرفه‌ای است.

فتاحی گفت: علاقه‌مندان برای حضور در هر یک از بخش‌های جشنواره می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ خردادماه امسال در سایت جشنواره بارگذاری کنند.

او با اشاره به تشدید مجدد بیماری کووید ۱۹ در کشور و در راستای اجرای مصوبات اعلامی ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص نحوه فعالیت مراکز کانون‌ها در شهرستان‌ها، افزود: مراکز کانون در شهر‌های زرد ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو، روانسر، باز بوده، ولی مراکز از پذیرش اعضا معذور هستند.

فتاحی گفت: فعالیت مراکز و مربیان در سایر شهر‌های نارنجی و قرمز، به صورت دورکاری بوده و فعالیت‌های مجازی و دوره‌های برخط همانند گذشته تداوم خواهد داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.