مجتبی شجاعی گفت: انتخابات شوراها عرصه تعصبات، قوم‌گرایی و طایفه‌گرایی نیست و اینگونه انتخاب‌ها محصولش توسعه‌نیافتگی شهری و عقب‌ماندگی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجتبی شجاعی  فرماندار دلگان گفت: اثرپذیری رفتار انتخاباتی شهروندان از وابستگی‌های قومیتی و فاصله گرفتن از انتخاب‌های مبتنی بر تخصص، تعهد و مطالعه سالهاست تکرار می‌شود.

وی افزود: قوم‌گرایی و تعصبات طایفه‌ای و قومی سالهاست انتخاب شایسته را تحت تأثیر قرار داده و مانع حضور نخبگان در شوراها شده و عده‌ای نیز همیشه تلاش می‌کنند کوتاه‌ترین راه را انتخاب کرده و با بهره‌برداری و تحریک احساسات قومی در کسب آراء، گوی سبقت را از رقبا بربایند.

فرماندار دلگان بیان کرد: در انتخابات شوراهای شهر، منتخبان برآمده از نگاه قومی، برای حفظ پایگاه‌های رای خود اهمیت کمتری به پیگیری امور جمعی و عمومی خواهند داد.

وی تصریح‌کرد: متاسفانه سالهاست در انتخابات شوراها تجربه، تخصص، انگیزه، مهارت و خلاقیت فدای آفت قوم و قوم‌گرایی شده که در نهایت آثار آن سبب می‌شود این شهرها نسبت به دیگر شهرها و مناطق که انتخاب شوراها منوط به پدیده شوم قوم‌گرایی نیست باز بمانند.

شجاعی گفت:معیار عضویت در شوراهای اسلامی شهرها نباید صرفا به شعار، حضور در محافل عمومی و خصوصی، مهمانی دادن، وعده‌های بی‌پشتوانه و خارج از اختیارات، یارگیری‌های رفاقتی، طایفه‌ای و قومی و جناحی باشد بلکه دقیقاً بایستی متاثر از برآوردهای مدیریتی در حوزه‌های تخصصی و تجربی و دیدگاهی و البته صداقت و التزام به قانون و تعهدکاری باشد.

گفتنی است: انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. سیستان و بلوچستان با ۲۴ شهرستان و بیش از سه میلیون نفر جمعیت در جنوب شرق کشور واقع شده است.

طبق آمار ارائه شده از سوی رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان مجموع داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا استان ۲۱ هزارو ۱۱۶ نفر بوده و ثبت‌نام داوطلبان نسبت به دوره قبل ۱۴.۶ درصد رشد داشته و از این تعداد ۸۶.۶ درصد مرد و ۱۳.۴ درصد زن هستند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار