روسای جمهور روسیه و بلاروس در شهر سوچی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفتگو با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت: هواپیمای رئیس جمهور بولیوی در سال ۲۰۱۳ در غرب بر زمین نشانده شد، اما کسی واکنش نشان نداد.

در همین حال، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در این گفتگو تصریح کرد مخالفان بلاروس بار دیگر در حال تلاش برای بی ثبات کردن اوضاع سیاسی در کشور هستند.

ولادیمیر پوتین در دیدار روز جمعه با الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروس خود از تقویت و تحکیم روابط میان دو کشور ابراز رضایت کرد. رئیس جمهور روسیه در آغاز این دیدار در شهر سوچی ضمن ابراز رضایت از تحکیم روابط میان مسکو و مینسک، اعلام کرد دو کشور به سوی اتحاد گام بر می‌دارند.

پوتین گفت: با اعتماد کامل در این مسیر پیش می‌رویم و این کار از هم اکنون نتایج ملموسی برای شهروندان ما به دنبال دارد.

در این دیدار الکساندر لوکاشنکو گفت: اسناد مربوط به حادثه فرود هواپیما در بلاروس را به پوتین ارایه خواهد کرد.

روز یکشنبه، دوم خرداد (۲۳ مه) به دستور رئیس جمهوری بلاروس یک جنگنده نیروی هوایی بلاروس، هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت رایان ایر را وادار به فرود کرد. این هواپیما با ۱۲۳ مسافر از آتن راهی ویلنیوس، پایتخت لیتوانی بود. یکی از سرنشینان هواپیما، خبرنگار و وبلاگ نویس بلاروسی، رومان پروتاسویچ بود.

در پی این اقدام بلاروس، رهبران اتحادیه اروپا بر سر تحریم بلاروس توافق کردند. اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه ۳ خرداد بر سر تحریم بلاروس، از جمله ممنوعیت استفاده هواپیما‌های این کشور از آسمان و فرودگاه‌های ۲۷ کشور عضو این اتحادیه توافق کرد. این تصمیم واکنشی به فرود اجباری هواپیمای مسافربری رایان‌ایر در فرودگاه مینسک و بازداشت رامان پراتاسوویچ، روزنامه‌نگار مخالف الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس است.

در مقابل روسیه نیز در راستای حمایت از بلاروس اجازه استفاده دو شرکت هواپیمایی اروپایی از آسمان این کشور را نداد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار