مقامات افغانستانی اعلام کردند کابل تمام تلاش خود را برای حفظ امنیت سفارتخانه‌ها در خاک این کشور به کار خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، در پی اعلام تعطیلی سفارت استرالیا در کابل، مقامات افغانستانی اعلام کردند تمامی سفارتخانه‌ها و کارکنان آن‌ها در خاک این کشور امنیت خواهند داشت و دولت در تلاش است از کمترین آسیب به آن‌ها در زمان خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان و پس از آن جلوگیری کند.

اوایل هفته گذشته استرالیا به دلیل آنچه "عدم امنیت" کارکنان خود خواند سفارتخانه اش را پس از حدود ۱۵ سال در کابل تعطیل کرد. مقامات استرالیایی همچنین اظهار امیدواری کردند در صورت ثبات در افغانستان و تعیین تکلیف قدرت‌های سیاسی در این کشور بتوانند دوباره سفارتخانه خود در کابل را بازگشایی کنند.

وزیر کشور افغانستان پس از تعطیلی سفارت استرالیا در کابل اعلام کرد: تمام تلاشمان را برای تامین فضای امن برای کارکنان خارجی و سفارتخانه‌ها به کار خواهیم گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: وظیفه تامین امنیت سفارتخانه‌ها و کارکنان آن‌ها با دولت افغانستان است و ما تدابیر لازم برای عملی کردن این امنیت را اندیشیده ایم.

از سوی دیگر، سخنگوی نیرو‌های طالبان هم اعلام کرده این گروه امنیت کارکنان خارجی و سفارتخانه‌ها در خاک افغانستان را تضمین می‌کند و در تلاش است هیچ آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

در پی اعلام جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای خروج فوری نیرو‌های خارجی از خاک افغانستان گمانه زنی‌ها در مورد آینده سیاسی این کشور بالا گرفته است و استرالیا هفته گذشته به دلیل نامشخص بودن وضعیت سیاسی در افغانستان سفارتخانه خود در کابل را تعطیل کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار