مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: امدادگران هلال احمر جان ۲ نفر را که در حادثه سقوط مینی بوس به دره در منطقه دوراهی کریک درجاده یاسوج به اصفهان مصدوم شده بودند را نجات دادند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید امان الله جهان بین مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی تماس تلفنی با شماره (۱۱۲) در ساعت ۱۹ و ۱۱ دقیقه عصر امروز مبنی بر سقوط مینی بوس به دره حد فاصل دوراهی کریک (جاده یاسوج _اصفهان) بلا فاصله یک تیم امداد ونجات تخصصی جاده از پایگاه امدادونجات جاده ای شهید ازراش شهرستان دنا به محل اعزام شدند واقدام به نجات مصدومان حادثه کردند.

وی افزود: با توجه به حبس شدن وگیرکردن یک نفر از مصدومان در اتاق خودرو حادثه دیده با استفاده از دستگاه های پنوماتیکی قیچی و فک های فاصله دهنده فرد مصدوم بعداز رهاسازی جهت مراحل درمانی به نیروهای امدادی اورژانس تحویل داده شد تا به بیمارستان شهید بهشتی شهریاسوج انتقال داده شود.

جهانبین ابراز داشت: دراین عملیات پنج نفراز عوامل امدادی و ۲ خودروی آمبولانس ونجات از پایگاه امدادونجات شهید ازراش شهرستان دنا حضور داشتند و ساعت ۲۰ و ۲۵ دقیقه عملیات پایان یافت.

سوانح رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تا ۹۵ بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشته است.

افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.

این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.