اوقاف اسلامی قدس در خصوص تداوم اقدامات تحریک آمیز اشغالگران در مسجدالاقصی و علیه نمازگزاران فلسطینی هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، اشغالگران صهیونیست و شهرک نشینان آن‌ها همچنان به اقدامات تحریک آمیز خود در مسجدالاقصی و علیه نمازگزاران فلسطینی ادامه می‌دهد، برهمین اساس اوقاف اسلامی در قدس درباره عواقب این اقدامات هشدار داد و رژیم صهیونیستی را مسئول پیامد‌های اعمال فشار بر فلسطینیان دانست.

شمار زیادی از شهرک نشینان اسرائیلی با حمایت نیرو‌های پلیس رژیم اشغالگر امروز (جمعه) وارد مسجدالاقصی شدند.

اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی اعلام کرد ۱۲۰ شهرک نشین از سمت باب المغاربه وارد مسجدالاقصی شدند و به شکل تحریک آمیز به گشت زنی در صحن‌های آن پرداختند و در نهایت از باب السلسله خارج شدند.

اوقاف اسلامی قدس مسئولیت کامل این اقدامات اعم از بازداشت‌ها و ورود تحریک آمیز صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و اجرای شعائر تلمودی و دیگر اقدامات تحریک آمیز را در داخل مسجدالاقصی متوجه رژیم صهیونیستی می‌داند.

مسجدالاقصی همچنان شاهد ورود مداوم شهرک نشینان و نیرو‌های اشغالگر و تلاش آن‌ها برای جلوگیری از بازسازی مسجد و اعمال محدودیت‌های شدید بر ورود و خروج به آن است. پلیس رژیم اشغالگر همچنان برای ورود نمازگزاران اهل قدس و مناطق ۴۸ به مسجدالاقصی محدودیت‌هایی اعمال می‌کند و کارت‌های شناسایی آن‌ها را به دقت بررسی و تعدادی از آن‌ها را در خارج از مسجد بازداشت می‌کند.

در همین حال مرکز حقوقی حمایت از اقلیت‌های عربی «عدالت» از تل آویو خواست موج بازداشت‌ها را متوقف کند. این مرکز بازداشت گسترده این افراد را به منزله مجازات دسته جمعی و تبعیض نژادی دانست که خلاف قانون مجازات‌ها و قوانین کیفری است.

شیخ عمر الکسوانی، مدیر مسجدالاقصی در گفتگویی با شبکه الجزیره درباره ورود اشغالگران و شهرک نشینان به مسجدالاقصی گفت: رژیم اشغالگر و شهرک نشینان آن با این کار‌ها می‌خواهند واقعیت تازه‌ای را بر این مسجد تحمیل کنند تا دیگر صهیونیست‌ها را نیز برای ورود به مسجدالاقصی جهت انجام اقدامات تحریک آمیز و انجام شعائر تلمودی تشویق کنند.

او افزود: این اقدامات در جهت حمایت از طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی صورت می‌گیرد و حتی از این هم فراتر رفته و به درخواست تخریب مسجد قبه الصخره و اخراج اوقاف از آنجا و احداث معبد ادعایی خودشان به جای آن رسیده است. صهیونیست‌ها بر اقدامات افراطی خود در سایه حاکمیت دولت افراطی رژیم صهیونیستی می‌افزایند. همه برنامه ریزی‌ها برای اینگونه اقدامات را دولت رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد تا واقعیت جدیدی از این طریق بر مسجدالاقصی تحمیل کند.

مدیر مسجدالاقصی در ادامه درباره اقدامات رژیم صهیونیستی و نیرو‌های پلیس آن برای اعمال محدودیت‌ها و فشار بر نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی گفت: هدف از بازداشت‌هایی که شامل اهالی محله‌های اطراف مسجدالاقصی در قدس می‌شود برای آن است که مسجد را از نمازگزاران تخلیه کنند و فرصت ورود به آنجا را برای صهیونیست‌ها فراهم کنند بدون آن کسی به ورود و حضور آن‌ها اعتراض کند. تا کنون بیش از هزار و ۸۰۰ نفر در اطراف مسجدالاقصی بازداشت شده اند. برخی از آن‌ها به بازداشت اداری تا شش ماه محکوم شده اند و برخی دیگر نیز به مدت یک هفته و برخی هم به مدت سه تا شش ماه از ورود به مسجدالاقصی محروم شده اند.

این امر ایجاب می‌کند کشور‌های عربی و اسلامی در کنار فلسطینیان اقداماتی برای مقابله با این اقدامات انجام دهند. همه اقدامات اشغالگران با حمایت نیرو‌های اشغالگر و با توسل به زور و سلاح انجام می‌شود و هیچ حقی برای صهیونیست‌ها ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار