دمای هوای استان گلستان فردا تا ۴۵ درجه سانتیگراد بالا می‌رود.

سمیه اصحابی کارشناس هواشناسی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  گفت: افزایش دما از امروز آغاز شده و تا یکشنبه ادامه دارد.


سمیه ملاحی افزود: امروز ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد از دیروز گرمتر می‌شود، اما افزایش دما فردا در مناطق شمالی مرکزی استان تا ۴۵ درجه سانتیگراد هم بالا می‌رود.


وی ادامه داد: روند افزایش دما تا یکشنبه ادامه دارد و از دوشنبه آسمان استان ابری می‌شود و کاهش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.


اما در پی اعلام هواشناسی مبنی بر افزایش تا ۱۵ درجه‌ای هوا نست به روز‌های گذشته، شرکت توزیع برق استان هم اطلاعیه‌ای صادر کرده و از اعمال خاموشی خبر داده است.


مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: با کاهش دما و به تبع آن کاهش مصرف برق چند روزی نیاز به خاموشی در استان نبود، اما با افزایش محسوس دما در روز‌های آینده، قطعی برق به میزان صرفه جویی و مدیریت همه مشترکان خانگی و صنعتی بستگی دارد و در صورت رشد مصرف دوباره برنامه خاموشی‌ها اجرا می‌شود.


علی اکبر نصیری با تاکید بر مدیریت مصرف برق ادامه داد: مناطق مختلف را بلوک بندی کردیم و هر بلوکی که ۳۰ درصد صرفه جویی در مصرف داشته باشد، برنامه خاموشی آن‌ها حذف خواهد شد.


مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان شناسایی کنتور‌های پر مصرف و برخورد با صاحبان آن‌ها را از دیگر برنامه‌های شرکت برق در راستای کاهش خاموشی‌ها بیان کرد.


نصیری از مشترکان خواست: مصرف خود را مدیریت کنند و در ساعات اوج مصرف از لوازم برقی پر مصرف استفاده نکنند و دمای کولر را روی ۲۶ تنظیم کنند.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.