لیگ ملت‌های والیبال/ بررسی ترکیب احتمالی تیم ملی والیبال ژاپن مقابل ایران

تیم ملی والیبال کشورمان در دیدار اول رقابت های لیگ ملت ها، امروز ساعت ۱۵:۳۰ به وقت ایران به مصاف ژاپن خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال کشورمان کار خود را در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال از امروز در شهر ریمینی ایتالیا آغاز خواهد کرد و در اولین دیدار خود باید به مصاف تیم ملی والیبال ژاپن برود.

نکته‌ای که در دیدار اول وجود دارد، نبود ستاره‌های تیم ملی والیبال ایران و ژاپن است. نشیدا، پشت خط زن از ژاپن و سعید معروف، پاسور تیم ملی والیبال ایران غایبین بزرگ این دیدار حساس هستند.

در ادامه بازیکنان تیم ملی ژاپن را مورد بررسی قرار داده ایم:

پاسور:

نائونوبو فوجی

پاسور ۲۹ ساله و با تجربه باشگاه تورای آروز به نظر می‌رسد در بازی مقابل ایران به عنوان پاسور اصلی ژاپنی‌ها انجام وظیفه کند. فوجی سابقه انتخاب به عنوان بهترین پاسور رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ و بهترین پاسور مسابقات لیگ ژاپن در سال ۲۰۱۶/۲۰۱۷ را در کارنامه خود دارد. همچنین ژاپنی‌ها روی نیمکت خود ماساهیرو سکیتا را نیز به عنوان پاسور ذخیره در اختیار خواهند داشت.

پشت‌ خط‌زن:

کونهیرو شیمیزو

پشت خط زن با تجربه و ۳۴ ساله باشگاه پاناسونیک پانترز در غیاب یوجی نیشیدای مصدوم به نظر می‌رسد انتخاب اول فیلیپ بلین برای رویارویی حساس مقابل ایران باشد. شیمیزو بار‌ها مقابل تیم ملی ایران به میدان رفته و همیشه جزء تاثیرگذارترین بازیکنان ژاپنی‌ها در مصاف‌های رو در رو مقابل تیم ملی ایران بوده است. در کارنامه فردی شیمیزو بیش از ده افتخار و حضور در جمع بهترین‌ها به چشم می‌خورد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان انتخاب به عنوان: بهترین پشت خط زن مسابقات باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۱۹، انتخاب به عنوان بهترین پشت خط زن مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۵ و ارزشمند‌ترین بازیکن لیگ ژاپن در سال‌های ۲۰۱۰/۲۰۰۹ و ۲۰۱۴/۲۰۱۳ اشاره کرد.

قدرتی‌زن ها:

یوکی ایشکاوا

ستاره میدان ژاپنی‌ها را بدون شک میتوان یوکی ایشیکاوای ۲۵ ساله نامید. ستاره باشگاه میلانوی ایتالیا که سالیان سال است در رقابت‌های باشگاه‌های ایتالیا به کار خود ادامه می دهد و بی شک در بازی مقابل ایران امید اول و اصلی فیلیپ بلین خواهد بود. از مهم‌ترین عناوین فردی ایشکاوا می‌توان به انتخاب به عنوان بهترین بازیکن دریافت کننده رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۹ و ۲۰۱۵ و مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو اشاره کرد. وی همچنین سابقه انتخاب به عنوان ارزشمند‌ترین بازیکن و بهترین دریافت کننده مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ را نیز در کارنامه خود دارد.

تاتسویا فوکوزاوا

چهره با تجربه و ۳۴ ساله باشگاه پاریس والی فرانسه که در کنار ایشیکاوا، تنها بازیکنان لژیونر این کشور به شمار می روند؛ یکی دیگر از امید‌های اصلی ژاپنی‌ها در کنار شیمیزو و ایشکاوا خواهد بود. از افتخارات فوکوزاوا نیز می توان انتخاب به عنوان بهترین اسپکر مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۱۰، مسابقات قهرمانی گرند ۲۰۰۹ و هم‌چنین ارزشمندترین بازیکن رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۰۹ اشاره کرد.

سرعتی‌زن ها:

هاکو ری

دفاع وسط ۳۰ ساله باشگاه تورای آروز انتخاب نخست بلین برای این پست به شمار می‌رود. وی سابقه انتخاب به عنوان بهترین دفاع وسط مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۷ را در کارنامه خود می‌بیند.

تایشی اونودرا

دفاع وسط ۲۵ ساله باشگاه هیروشیمای ژاپن یکی دیگر از نقاط قوت ژاپنی‌ها به شمار می‌رود. وی سابقه انتخاب به عنوان بهترین دفاع وسط لیگ ژاپن در سال‌های ۲۰۲۰/۲۰۲۱ ، ۲۰۱۹/۲۰۲۰ و ۲۰۱۸/۲۰۱۹ را در کارنامه خود دارد.

لیبرو:

توموهیرو اگووا

لیبروی ۲۶ ساله باشگاه ناگویا نیز انتخاب اصلی بلین برای ترکیب اصلی خواهد بود. از عناوین فردی این بازیکن می توان انتخاب به عنوان بهترین دریافت کننده و لیبرو مسابقات لیگ ژاپن در سال ۲۰۲۰/۲۰۲۱ اشاره کرد؛ وی همچنین بهترین لیبروی مسابقات کاپ آسیا ۲۰۱۸ بوده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار