مدیر عامل شرکت توزیع برق منطقه‌ ای قم از کمبود سهمیه برق استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مهدی آهنین پنجه، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: قطعی برق از قبل قابل پیش بینی بود به علت این که نیاز مصرف ۶۶ هزار و ۴۰۰ مگاوات پیش بینی شده بود که با توجه به شرایط نیرگاه‌ها به خصوص کمبود آب در نیروگاه‌های برق آبی  حدود ۱۰ هزار مگاوات کمبود تولید داشتیم.


او با اشاره به این که مدیریت مصرف در همه دنیا از روش‌های رایج برای کنترل هزینه‌ها است، افزود: از سال ۹۷ و ۹۸ هم مدیریت مصرف داشتیم و در بخش صنایع و کشاورزی حدود ۱۳۰ مگاوات برق صرفه جویی شد که بسیاری از مردم در آن سال‌ها چندان متوجه قطعی برق نشدند.


آهنین پنجه در ادامه گفت: در بخش صنایع مکرر اطلاع رسانی کرده ایم و قطعی برق از ساعت ۱۳ تا ۱۷ بعد از ظهر به صورت ثابت بوده است.


او ادامه داد: مشکل در بخش صنعت این است که شیفت کاری برخی از صنایع تا ساعت ۱۴:۳۰ است و صنعتگران استان انتظار دارند که خاموشی بعد از ۱۴:۳۰ انجام شود که یک شیفت کاری به صورت کامل انجام شود.


آهنین پنجه بیان کرد: از ساعت ۱۲ شب تا ۸ صبح ۲۰۰ مگاوات ظرفیت بلا استفاده داریم و پیشنهاد داریم که در این دو سه ماهی که مشکل برق داریم یک شیفت کاری را به این ساعات منتقل کنند.

بازگشت خاموشی ها به قم از روز شنبه


مدیر عامل شرکت توزیع برق منطقه‌ای قم اظهار کرد: سهمیه برق قم در اوج مصرف حدود ۵۸۰ مگاوات تعیین شده است که مصرف روزانه قم در حدود ۶۲۰ مگاوات بوده است، اما با توجه به افزایش دما در روز شنبه  با توجه به سقف بار احتمالا از این روز  شاهد مدیریت مصرف و قطعی برق  باشیم.


او در خصوص بی نظمی در قطعی‌های برق گفت: تغییر غیر منتظره سهمیه مصرف برق قم یکی از دلایل این بی نظمی است، به عنوان مثال در حالی که سهمیه قم ۵۶۰ مگاوات بوده است به ۵۰۰ مگاوات کاهش پیدا می‌کرد.


آهنین پنجه با بیان این که سهمیه برق هر استان با توجه به شرایط آن استان تخصیص پیدا می‌کند، گفت: سهمیه و تعرفه برق استان به گونه‌ای تعیین شده است که ۳۰ درصد به صنعت، ۱۳ درصد به کشاورزی و ۳۶ درصد به برق خانگی اختصاص یافته است.


مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق قم، در پاسخ به سوال شهروندان که از احتمال قطع برق قم برای تامین برق تهران پرسیده بودند، گفت: مصرف برق تهران در اوج مصرف ۱۰ هزار و ۲۰۰ مگاوات است و مصرف برق قم ۸۱۵ مگاوات که حدود ۸ درصد برق تهران است.


او ادامه داد: در خاموشی‌های اخیر برای تامین برق تهران ۹۰۰ مگاوات از مصرف شهر تهران، ۱۸۴ مگاوات از قم و مابقی آن استان البرز و استان تهران تامین شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
مردمو اذیت نکنید تو رو خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
نههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
آخرین اخبار