مدیرکل دفترفناوری اطلاعات آموزش و پرورش از نهایی شدن توافقات برای توزیع سیم‌کارت دانش‌آموزی میان وزارتخانه‌های آموزش وپرورش و ارتباطات خبر داد.

محمود حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سرانجام توزیع سیم کارت‌های دانش‌آموزی بیان کرد: در مراحل نهایی طرح هستیم و بعد از اخذ استعلامات حقوقی این تفاهم نامه به امضای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ارتباطات خواهد رسید تا به مرحله اجرا در آید.

او در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد با تغییر دولت اجرای طرح سیم‌کارت دانش‌آموزی منتفی شود یا به تعویق بیفتد، گفت: موضوع سیم‌کارت دانش‌آموزی صرفا در دولت مطرح نیست و حتی نهاد‌های نظارتی و سیاستگذاری کلان کشور به این طرح توجه دارند ضمن آنکه این طرح حتی در مجلس شورای اسلامی هم مطرح شده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح حتما به اجرا در می‌آید و تداوم هم خواهد داشت، بیان کرد: مشکلی برای اجرای این طرح  وجود ندارد و متوقف نمی‌شود.

حبیبی درباره وجه تمایز میان طرح‌های انارستان و سینا که توسط اپراتورهای تلفن همراه توزیع می‌شود با سیم کارت دانش آموزی اظهار کرد: بررسی روی قابلیت‌های سیم کارت‌های یاد شده داشتیم و آن را احصا کردیم که در مواردی قابلیت‌ها با هم همخوانی داشتند، اما سیم کارت دانش‌آموزی تفاوت‌هایی با این طرح‌ها دارد.

او اضافه کرد: در طرح سیم‌کارت دانش‌آموزی برخی قابلیت‌های مدنظر آموزش و پرورش در کنار بعد کنترلی و نظارتی این سیم کارت‌ها اعمال خواهد شد.

مدیرکل فناوری اطلاعات آموزش و پرورش بیان کرد: تجربه‌های نسبتا مشابه با طرح سیم‌کارت دانش‌آموزی به پیشبرد هرچه سریع‌تر کار کمک می‌کند تا وزارت ارتباطات هم در زمان کمتری موارد را به اپراتور‌ها ابلاغ کند که به مرحله اجرایی برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
با سلام قرار بود از امسال مقرری ماه اول از حقوق معلم ها کسر نشود ولی الان که به فیش ها نگاه می کنیم دوباره کم شده و حتی مالیات پول نداده را هم گرفتن!!!!!!!باشگاه خبرنگاران پیگیری کنید لطفا
آخرین اخبار