مدرس حوزه علمیه بافق به تشریح شاخص های رفتاری یک شهروند باهوش در انتخابات پرداخت.

زهرا زارعی مدرس حوزه علمیه بافق در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: یک مخاطب باهوش قبل از هر چیزی سوابق افراد را اصل قرار می دهد و به کارنامه اشخاص مراجعه می‌کند.

او افزود: بر یک شهروند باهوش زبان تند و تیز کاندیدا‌ها اثری ندارد، کنایه گویی، جملات قصار توئیتری و ... بر یک آدم باهوش اثر ندارد. شخص هوشمند به منطق و دلیل و استدلال کاندیدا‌ها با نگاه انتقادی نگاه می‌کند.

زارعی با اشاره به اینکه یک مخاطب باهوش قبل از رأی دادن به جست و جوی مواضع و سوابق کاندیدا‌ها می‌پردازد و نظرات کاندید‌اها راجع به مسائل اساسی کشور را در سال‌های قبل مطالعه می‌کند، ادامه داد: یک شهروند باهوش برایش مهم است که در رقابت چه کسی پای بند به اخلاق است. کاندیدای پای بند به اخلاق یعنی شخصی که برای قدرت همه چیز را فدا نمی‌کند و یک شخص باهوش این مسئله را برای خودش معیار قرار می‌دهد.

او گفت: یک مخاطب باهوش دقت می‌کند که انتقاد کردن مساوی بی ادبی و جسارت نیست و کاندیدا‌هایی که در برابر انتقاد شنیدن مظلوم نمایی می‌کنند گزینه‌های مطلوبی نیستند.

این مشاور خانواده افزود: برای یک مخاطب باهوش تغییر نظرات کاندید‌اها و تناقضات نظر آن‌ها با هم اهمیت دارد. تناقض در نظرات یک شخص، مخاطب باهوش را کنجکاو می‌کند که چرا هر روز یک نظر متفاوت از این شخص را شاهدیم؟!  آیا نداشتن ثبات رأی کاندیدا از سر نبود آگاهی‌های مکرر است یا از سر منفعت خواهی؟! هر کدام باشد کاندیدای پر تناقض برای یک آدم باهوش کاندیدای مناسب نیست.

او با بیان اینکه مخاطب باهوش قبل از انتخابات برای خودش معیار‌هایی را تعریف می کند تا طبق آن معیار‌ها رای بدهد، تصریح کرد: شهروندان  به انگیزه‌های افراد با توجه به سوابق آن‌ها توجه اساسی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.