بهره برداری از ۲ خانه هلال در پلدختر

۲ خانه هلال روز پنجشنبه در بخش معمولان و روستای "خرسدر" بخش مرکزی پلدختر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، رئیس جمعیت هلال احمر پلدختر در آیین افتتاح  ۲ خانه هلال روز پنجشنبه در بخش معمولان و روستای "خرسدر" بخش مرکزی پلدختر گفت: خانه‌های هلال پل ارتباطی در راستای تحقق شعار "هرخانواده یک امدادگر" و مکان اشاعه آموزش‌های همگانی برای مقابله در برابر حوادث و سوانح هستند.

علی کیانی اظهار کرد: خانه‌های هلال مناسبت‌ترین روش برای توانمندسازی ساکنان مناطق روستایی هستند که نقش موثری در تامین نیاز‌های اقشار آسیب پذیر و محرومان دارند.

او با اشاره به راه اندازی چند خانه هلال پلدختر در آینده نزدیک افزود: توسعه و تقویت خانه‌های هلال، موجب افزایش آمادگی و توانمندی جوامع محلی برای مقابله با حوادث و کاهش آسیب‌های ناشی از آن می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر پلدختر اظهار امیدواری کرد: افتتاح و تجهیز خانه‌های هلال در سطح شهر و روستا‌های شهرستان، موجب توسعه فعالیت‌های این جمعیت در راستای آموزش همگانی حوادث برای مردم محلی، حاشیه نشینان و روستاییان شود.

ترویج فرهنگ صلح، نوع‌دوستی و مهرورزی به مردم از اهداف اصلی تاسیس خانه‌های هلال محسوب می‌شود که باعث ارتقای سطح تاب‌آوری اجتماعی و آمادگی عمومی در مواجهه با بلایا می‌شود همچنین تحقق شعار داوطلب محوری، بهره‌مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه، جذب، سازماندهی و آموزش افراد به منظور آمادگی برای ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی از دیگر اهداف راه‌اندازی این خانه‌ها است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.