کتاب " بچه محله شرافتیم" خاطرات شفاهی خانم نجار بانوی امدادگر دوران دفاع مقدس در جبهه خرمشهر را روایت می کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  کتاب " بچه محله شرافتیم" خاطرات شفاهی خانم نجار بانوی امدادگر دوران دفاع مقدس در جبهه خرمشهر است که به گوشه‌ای از رشادت‌های بانوان خرمشهر در دوران دفاع مقدس پرداخته است و توسط بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس به چاب رسیده است.

 نجار نویسنده کتاب "بچه محله شرافتیم"  با اشاره به ایثار و فداکاری مردم داوطلب در جنگ ۴۵ روزه خرمشهر و مقاومت و ایستادگی آن‌ها در جلوگیری از سقوط خرمشهر گفت: در آن زمان مردم تصور و درک واقعی از خمپاره، جنگ و فنون مبارزه نداشتند، ولی با تمام وجود از شهر و کشور خود دفاع کردند و اجازه ندادند دشمنان نظام به اهداف خود برسند و این مقاومت نقش راهبردی و تاریخی در مسیر پیروزی ایران در جبهه‌های نبرد و تقویت روحیه ایستادگی رزمندگان و آحاد ملت ایران ایفا کرد.

او افزود: بخشی از اتفاقات آن زمان را آقای حاتمی کیا در فیلم "خاک سرخ" به تصویر کشیده است و در حوزه جنگ نیز مستند و فیلم‌های بسیاری در سینما و تلویزیون ساخته شده است، اما هنوز دقیق به همه ابعاد جبهه خرمشهر پرداخته نشده است.

نجار گفت: من کارمند بهزیستی و بهداری بودم و گاهی در مطب پزشکی کار می‌کردم و با شروع جنگ به درمان و امداد رسانی و کمک به مجروحان جنگی می‌پرداختم.

خانم نجار در ادامه تصریح کرد: امروزه دشمنان نظام جمهوری اسلامی به خوبی می دانند که توان مقابله نظامی و ورود به جنگ با ایران را ندارند به همین منظور از طریق مخدوش کردن فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی با تکنولوژی و ابزار‌های مختلف رسانه‌ای وارد جنگ خانه به خانه شده اند و هویت جوانان را نشانه رفته اند که درک زمان و مکان دقیقی از این جنگ نرم نمی‌توان داشت.

در پایان این مراسم نیز خانم کشور نجار بانوی امدادگر در زمان جبهه خرمشهر، در خصوص رخداد‌های روز‌های نخست جنگ تحمیلی و فضای شهر خرمشهر توضیحاتی داد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.