کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت:با کاهش فعالیت موج ناپایدار محلی، دمای هوای بیشتر نقاط استان در سه روز آینده بین چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد حسن باقری شکیب, کارشناس اداره کل هواشناسی همدان اظهار کرد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار محلی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او با اشاره به اینکه در برخی ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد به صورت مقطعی افزایش می‌یابد، اظهار داشت: با ایجاد پدیده همرفتی و تشکیل ابر‌های محلی، از روز یکشنبه آینده شاهد بارش موقت و رگبار پراکنده باران در برخی از نقاط استان همدان خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: با خروج سامانه بارشی و کاهش ابرناکی هوا، بیشینه دمای هوا در بیشتر نقاط استان در هفته آینده تا ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر نیز افزایش خواهد یافت.

باقری شکیب افزود: شهرستان بهار با ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و گل‌تپه با هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گفته او، بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز طی این مدت ۲۸ و ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.