معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی از مشارکت ۱۲ هزار دانش آموز خراسان جنوبی در فرایند انتخاب رشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یکه خانی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: قریب ۱۲ هزار دانش آموز دختر و پسر پایه ی نهم امسال در فرایند هدایت تحصیلی و انتخاب مسیر زندگی شغلی و اجتماعی آینده خود مشارکت می کنند.

او با بیان این که انتخاب رشته آگاهانه در پایه نهم یکی از انتخاب‌های مهم و سرنوشت ساز در طراحی مسیر زندگی دانش آموزان به شمار می‌رود، افزود: هدف فرایند هدایت تحصیلی، راهنمایی درست دانش آموزان به مناسب‌ترین شاخه یا رشته تحصیلی بر اساس استعداد و علاقه هایشان است.

یکه خانی با اشاره به تحصیل بیش از ۴۲ درصد دانش آموزان در هنرستان‌های استان، اظهار کرد: برای ترغیب و تشویق دانش آموزان مستعد در رشته‌های هنرستانی، آگاهی بخشی به اولیا و ایجاد اشتغال پایدار برای قشر جوان تاکنون ۳ وبینار برگزار شده و یک نمایشگاه مجازی برپا شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: تهیه و تدوین ۲ کتاب آشنایی با رشته‌ها و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و انتخاب راه آینده با موضوع معرفی رشته‌های متنوع هنرستانی و توانمندی هنرستان‌های استان در بخش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش انجام شده است.

او ادامه داد: پیش بینی می شود در زیست بوم جدید و با بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها به ویژه شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد)، میزان استقبال دانش آموزان از رشته‌های هنرستانی به بالای ۴۷ درصد در سال تحصیلی جدید برسد.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار