در پی کشته شدن دست کم هشت نفر در تیراندازی در آمریکا، معاون سخنگوی کاخ سفید گفت آمریکا از اپیدمی خشونت مسلحانه رنج می‌برد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، در پی کشته شدن دست کم هشت نفر در یک محوطه تعمیر راه آهن در شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا، معاون سخنگوی کاخ سفید اعتراف کردآمریکا از اپیدمی خشونت مسلحانه رنج می‌برد و رئیس جمهور این کشور از مجلس سنا خواسته است قانونی را تصویب کند که بررسی سوابق دارندگان سلاح را تقویت کند.

مارک لوبل خبرنگار این شبکه گزارش داد: این محوطه تعمیر راه آهن در جنوب سان فرانسیسکو اکنون صحنه جنایت است. پس از آنکه یکی از کارکنان اداره حمل و نقل وَلی (Valley) به سوی همکاران خود تیراندازی کرد، یک گروه خنثی سازی بمب به محل حادثه اعزام شد. سپس گمان می‌رود فرد ضارب حدود ساعت ۶:۳۰ بامداد خودکشی کرده باشد.

سام لیکاردو (Sam Liccardo) شهردار سن خوزه گفت: «این روزی وحشتناک برای شهر ماست؛ و این روزی مصیبت بار برای کارکنان اداره حمل و نقل، ولی است». سیندی چاوز (Cindy Chavez) ناظر بخش سانتا کلارا نیز گفت: «این کارکنان طی (دوران شیوع) کووید-۱۹، قهرمان بودند. قطار‌ها هرگز متوقف نشدند. اداره حمل و نقل، ولی تعطیل نشد. آن‌ها به کارشان چسبیده بودند؛ و اکنون ما واقعاً از آن‌ها می‌خواهیم بار دیگر قهرمان باشند».

این حادثه، به طور ویژه‌ای نگران کننده است، چون این تیراندازی وحشتناک در مرکز فناوری سیلیکون ولی (Silicon Valley) در کالیفرنیا که یکی از شدیدترین قوانین (حمل) سلاح در آمریکارا دارد، روی داده است.

کارین ژان پییر (Karine Jean-Pierre) معاون سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: «دل هایمان با قربانیان و خانواده‌های آنهاست. من می‌دانم مسئولان محلی به طور علنی به این موضوع پرداخته اند و همانطور که همه ما می‌دانیم تحقیقات در جریان است. ما به برقراری ارتباط نزدیک با آن‌ها ادامه خواهیم داد و هر کمکی که لازم باشد، ارائه خواهیم کرد. ما هنوز همه جزئیات را نمی‌دانیم، اما آنچه روشن است همانگونه که رئیس جمهور گفته است ما از اپیدمی خشونت مسلحانه در این کشور رنج می‌بریم. 

گفتنی است بنابر اعلام رسانه ها؛ فرد ضارب ساموئل کاسیدی (Samuel Cassidy) ۵۷ ساله است.همسر سابق ضارب به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفته بود که او می‌خواهد همکارانش را بکشد، اما او هرگز باور نمی‌کرد که وی چنین کاری بکند.

گوین نیوسام (Gavin Newsom) فرماندار دموکرات کالیفرنیا که در جایی نزدیک صحنه جنایت صحبت می‌کرد، چرخه «تکراری» تیراندازی‌های جمعی در آمریکا را محکوم کرد. وی گفت: «مشکل آمریکا چیست؟ چه وقت سلاح هایمان را بر زمین خواهیم گذاشت؟»

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز این حمله را «تراژدی وحشتناک» خواند و دستور داد پرچم‌ها به حالت نیمه افراشته درآیند. وی بار دیگر از کنگره خواست در زمینه کنترل سلاح، اقدام کند. بایدن گفت: «هر جانی که با یک گلوله گرفته می‌شود، روح کشورمان را سوراخ می‌کند. ما می‌توانیم و باید اقدام بیشتری انجام دهیم».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار