مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از خسارت ۲۰ میلیارد ریالی سیل به شبکه آب و فاضلاب استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مسگر مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: به دنبال بارندگی‌هایی که در استان از ۱۳ اردیبهشت آغاز و به علت شدت، باعث جاری شدن رواناب و وقوع سیلاب در بخش زیادی از استان شد، تأسیسات تحت پوشش این شرکت متحمل خسارات قابل توجهی شد.

 

او افزود: با فروکش کردن بارندگی‌ها در ۱۵ اردیبهشت و اعزام گروه‌های ارزیابی اولیه به مناطق حادثه دیده و با جمع آوری گزارش‌های ارسال شده، مشخص شد حدود ۲۵ کیلومتر از خطوط انتقال، ۱ کیلومتر از شبکه‌های توزیع آب، ۴۰ باب حوضچه شیرآلات، ۴ باب ایستگاه پمپاژ، ۶ مورد منبع تأمین آب اعم از چاه، چشمه و قنات و ۱۱۲ کیلومتر جاده دسترسی شامل جاده‌های دسترسی به مخازن، چاه‌ها و خطوط انتقال در سطح کل استان به جز شهرستان‌های بشرویه و طبس، از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت شد که هزینه مورد نیاز برای بازسازی آن ۲۰ میلیارد ریال است.


مسگر اظهار کرد: بنابر دستور فرمانداری بیرجند،  ۵۰۰ عدد آب بسته بندی یک لیتری به منطقه گیوک حمل و توزیع شد و همچنین با توجه به آب گرفتگی تعدادی از منازل مردم در شهرستان خوسف، دو دستگاه پمپ کف کش و لجن کش مناسب در اختیار شهرداری این شهرستان قرار گرفت.


مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: علی رغم شرایط نامساعد جوی، گروه‌های رفع حوادث و تانکر‌های آبرسان سیار در ساعات اولیه به محل‌های حادثه دیده منتقل شدند و اقدامات اولیه برای راه اندازی جریان آب را مدیریت کردند.


او ادامه داد: انتظار می‌رود به منظور اصلاح اساسی و مقاوم سازی تأسیسات و زیرساخت‌های آب و فاضلاب در برابر حوادث آتی که طی سیل‌های چند سال اخیر خسارت دیده و به صورت موقت ترمیم شده است، اعتبار لازم از ردیف‌های ملی و استانی در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گیرد.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.