مهم‌ترین حوادث هفتم خردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز جمعه هفتم خردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف انواع کالای قاچاق میلیاردی در لارستان 

فرمانده انتظامی لارستان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با کالای قاچاق، حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن رابرای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این اتوبوس، ۸۶ هزار نخ سیگار، ۲۹ کارتن میوه آناناس و دراگن، ۳۰ کیلو پروتئین، ۳۰ قوطی انواع پودر‌های انرژی زا ورزشی، ۶۴۴ شیشه ویتامین سی خارجی قاچاق که به طرز ماهرانه‌ای در خودرو جاسازی شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف ۱۵ فقره سرقت در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری اعضای باند سارقان منزل و کشف ۱۵ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده سرقت منزل به همراه متهم از کلانتری "صدرا" شیراز به پلیس آگاهی، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهم دارای ۶ فقره سابقه کیفری است، افزود: متهم در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان پلیس آگاهی به ۱۵ فقره سرقت منزل با همدستی فردی دیگر اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به دستگیری همدست این سارق در یک عملیات دیگر، افزود: دراین خصوص یک خریدار اموال مسروقه نیز دستگیر و در بازرسی از منزل وی مقادیری اموال مسروقه شامل یک دستگاه دی وی دی، یک دستگاه ال‌ای دی، یک دستگاه دوربین عکاسی ودو عدد ساعت مچی گراقیمت کشف شد.

سرهنگ حبیبی به شهروندان هشدار داد: حتی الامکان از خالی گذاشتن منزل خود، خود داری کنند، از سیستم‌های هوشمند ضد سرقت استفاده نمایند و چنانچه متوجه حضور افراد مشکوک درحال پرسه زدن در محل زندگی خود شدند مراتب را دراسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۱۲۱ راس احشام قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، ۱۲۱ راس احشام قاچاق و فاقد مجوز کشف شد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: در ادامه طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی، ۱ دستگاه کامیون بنز حامل احشام قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۲۱ راس احشام کشف شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش احشام قاچاق مکشوفه، ۲ میلیارد و ۲۴۲ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۱ نفر و معرفی آن به مراجع قضایی، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بیماری‌های خطرناک بین انسان و دام مشترک است، جابه جایی و نقل و انتقال این گونه احشام بدون مجوز بهداشتی به دلیل اینکه می‌تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیندازد، ممنوع می‌باشد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان آباده

فرمانده انتظامی آباده گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده، ۲۹ نفر معتاد و خرده فروش طی دو هفته گذشته به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، مأموران انتظامی این شهرستان طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را در راستای افزایش احساس امنیت عمومی و رفاه حال شهروندان، طی دو هفته گذشته در این شهرستان اجرا کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در اجرای این طرح ضمن دستگیری ۲۹ خرده فروش و معتاد مواد مخدر، در بازرسی از محل پاتوق آنان و همچنین کنترل محور‌های مواصلاتی، ۸۵ کیلو و ۴۱۴ گرم تریاک، ۷۳ گرم هروئین، ۵۵ گرم شیشه و ۱۱۸ گرم سایر مواد مخدر را کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامی آباده تصریح کرد: دستگیری ۱۳ نفر سارق، کشف ۲۰ فقره انواع سرقت، کشف ۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه، توقیف ۷۴ دستگاه موتورسیکلت مزاحم و متخلف و کشف ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل از دیگر نتایج اجرای این طرح است.

سرهنگ مسعودی از استمرار اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در طول سال جاری خبر داد و گفت: از اولویت‌های پلیس ارتقاء کیفی احساس امنیت در بین شهروندان، مقابله با تهیه و توزیع کنندگان موادمخدر، جمع آوری معتادان پر خطر، برخورد با سارقان و اراذل و اوباش و مزاحمان خیابانی است.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در اردیبهشت ماه امسال را تشریح کرد.

سرهنگ لطف الله محمدی بیان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف نا امن کردن محلات جرم خیز، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان، توسط یگان‌های انتظامی شهرستان کوه چنار در اردیبهشت ماه اجرایی شد.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح، ۳ کیلو و ۱۵۰ گرم انواع مواد مخدر کشف، ۲۱ خرده فروش و معتاد نیز دستگیر شدند، گفت: دستگیری ۳۵ متهم تحت تعقیب، شناسایی و دستگیری یک نفر قاتل، دستگیری یک نفر عامل شرارت و تیراندازی و کشف کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار با اشاره به این که متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

سرهنگ محمدی هدف از اجرای این طرح‌ها را افزایش احساس امنیت در بین شهروندان عنوان کرد و از آنان خواست با پلیس همکاری‌های لازم را داشته باشند.

کشف ۲۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از کشف ۲۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان داشت: در پی کسب خبر مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یک مرغداری متروکه در یکی از روستا‌های شهرستان مرودشت، موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مرغداری موفق شدند ۲۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال، ۶ دستگاه پاور و یک دستگاه مودم خارجی قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه ارزش این دستگاه‌ها توسط کارشناسان ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: مکان مورد نظر پلمب شد.

سرهنگ زینلی با بیان اینکه تلاش پلیس برای دستگیری صاحب ماینر‌های کشف شده ادامه دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه استفاده غیر مجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشته شدن پسر زیر چرخ‌های وانت نیسان

فرمانده انتظامی زرین‌دشت گفت: یک راننده وانت نیسان بی احتیاط، هنگام حرکت با دنده عقب در شهر "دبیران"، برادر زاده خود را زیر گرفت و موجب مرگ وی شد.

سرهنگ محمد بردبار بیان کرد: روز گذشته حسب اعلام مرکز فوریت‎های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در شهر "دبیران" شهرستان زرین‌دشت، بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند که راننده وانت نیسان بی احتیاط، هنگام حرکت با دنده عقب متوجه حضور پسر ۲ ساله برادر خود در پشت خودرو نمی‌شود و پس از برخورد منجر به مرگ وی می‌شود.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت اظهار کرد: رانندگان هنگام حرکت با دنده عقب و خروج از پارکینگ، ابتدا باید از نبود مانع یا فردی در پشت وسله نقلیه خود مطمئن شوند تا چنین حوادث ناگواری رخ ندهد.

دستگیری عامل تیراندازی کمتر از ۴۸ ساعت در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری عامل تیراندازی در کمتر از ۴۸ ساعت خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد تیر اندازی منجر به جرح در خیابان بیمارستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که فردی ناشناس با یک قبضه اسلحه جنگی به سمت مردی ۳۳ تیراندازی و آن را مجروح و سریع از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون تصریح کرد: با تحقیقات تخصصی و بررسی‌های به عمل آمده ماموران انتظامی موفق شدند در کمتر از ۴۸ ساعت مرد تیرانداز ۳۸ ساله را شناسایی و وی را در مخفیگاهش در یکی از محلات این شهرستان دستگیر کنند.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به کشف سلاح به کارگیری شده در تیراندازی، تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و علت و انگیزه خود را اختلافات شخصی اعلام کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه حالات مجروح رضایت بخش است، تاکید کرد: پلیس اجازه جولان دادن به اراذل و اوباش را نخواهد داد.

کشف ۱۲ تن مرغ احتکار در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از کشف ۱۲ هزار کیلوگرم مرغ احتکار به ارزش ۱۰ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی اظهار داشت: در پی دریافت اخباری از شهروندان مبنی بر عدم توزیع گوشت مرغ و نگهداری آن در یکی از مرغداری‌های شهرستان جهرم با هدف فروش با قیمت بالاتر از نرخ مصوب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: پس از محرز شدن موضوع، کارآگاهان پلیس آگاهی جهرم با هماهنگی مراجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۲ هزار کیلوگرم مرغ احتکار را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش مرغ‌های مکشوفه را ۱۰ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال برآورد کردند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ رزمجویی با تاکید بر اینکه مبارزه با احتکار و قاچاق کالا از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است و پلیس با قاطعیت با هرگونه قانون‌شکنی و اخلال در بازار برخورد می‌کند، از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار