رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: میزان استفاده شهروندان و اصناف غیر مواد غذایی از ماسک در اردیبهشت‌ نسبت به ماه قبل کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ماریا خویش‌دوست رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در جلسه ستاد مقابله با کرونای این شهرستان بیان کرد: طبق بازدید‌هایی که بازرسان بهداشت محیط و تیم‌های گشت مشترک در شهرستان از مراکز تجمعی، معابر عمومی و پاساژ‌ها داشته‌اند، استفاده شهروندان و اصناف از ماسک کمتر شده است.

او همچنین ادامه داد: مرحله دوم واکسیناسیون عمومی کرونا در شهرستان دشتستان نیز همزمان با دیگر نقاط استان بوشهر آغاز شده و افراد ۷۰ سال به بالا در حال دریافت واکسن هستند.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان افزود: مراسم تشییع همچنان در برخی مناطق شلوغ است و این موضوع می‌تواند زنجیره انتقال را گسترش دهد.

خویش دوست با اشاره به اینکه ۲۹ درصد فوتی‌های کرونا در استان بوشهر مربوط به دشتستان بوده است، عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان تاکنون بیش از ۲۸ هزار نفر تست کرونا انجام داده‌اند که ۹ هزار و ۶۱۳ نفر از این تعداد مثبت شده‌اند و برای ۱۱۸ نفر از هر هزار نفر جمعیت شهرستان نمونه‌گیری انجام شده است.


بیشتر بخوانید


او درباره بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از ۵۰ هزار و ۲۷۴ مورد بازدید به همت بازرسان بهداشت محیط انجام‌گرفته که سه هزار و ۵۲۸ واحد صنفی به مراجع قضائی معرفی و از این تعداد ۳۱۲ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی مهروموم شده‌اند.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان افزود: با توجه به اینکه این شهرستان در شرایط نارنجی کرونایی قرار دارد، فقط گروه مشاغل یک و دو می‌توانند فعالیت کنند. همچنین در گروه مشاغل ۳، استخر‌های شنا، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی با تعداد ۳۰ نفر و فقط نوبت دهی قبلی مجاز به فعالیت هستند و فعالیت بوستان‌های سرپوشیده ممنوع است.

خویش‌دوست تاکید کرد: با توجه با اینکه مرحله دوم واکسیناسیون عمومی آغاز شده و افراد ۷۰ سال به بالا در حال دریافت واکسن هستند تا رسیدن به ایمنی جمعی باید همچنان استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را رعایت کنیم تا ضمن حفظ سلامت افراد جامعه، وارد خیز بعدی بیماری نشویم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.