عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد گفت: طرح توسعه قطار شهری شهرجدید هشتگرد - گلشهر کرج تا پایان خردادماه جاری تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، قطار شهری شهرجدید هشتگرد - گلشهر کرج دی ماه سال ۹۸ توسط رئیس جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد و اکنون روزانه ۱۴ سفر بین این ۲ شهر و تهران انجام می شود.

با تکمیل طرح توسعه قطار شهری شهرجدید هشتگرد، امکان استفاده بهینه از این وسیله حمل ونقل عمومی فراهم می شود.

شهرجدید هشتگرد با جمعیتی حدود ۸۵ هزار نفر با تکمیل تمام ۵۰ هزار واحدمسکونی مهر و ۱۲ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی ، جمعیت آن از ۵۰۰ هزار نفر فراتر می رود.

اکنون مسکن مهر شهرجدید هشتگرد مراحل پایانی خود را می گذارند و بنا به گفته مسوولان وزارت راه وشهرسازی در آینده نزدیک پرونده مسکن مهر این شهر بسته می شود.

افتتاح قطار شهری در این شهر موجب ترغیب جمعیت برای اسکان در شهرجدید هشتگرد شده است.

محمد علی حاجی زاده، عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد در  ادامه گفت: تا پیش از این به دلیل عدم وجود الزامات سیستم سیگنالینگ، امکان بهره برداری کامل از این طرح وجود نداشت اما با راه اندازی این سیستم و تحویل به دستگاه بهره‌بردار، برابر با ضوابطی که دستگاه بهره‌بردار دارد، در جهت مرتفع شدن زمان مسافر گیری و افزایش تعداد رام‌های قطار اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.

 عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد افزود: عملیات تست سرد و گرم سیگنالینگ متروی شهرجدیدهشتگرد تا پایان خرداد ماه جاری آماده تحویل به دستگاه بهره‌بردار خواهد شد تا قطار شهری در این مسیر با ظرفیت بالا و افزایش تعداد قطارها به مردم خدمات ارائه کند.

حاجی زاده گفت: تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان برای راه اندازی سیستم سیگنالینگ متروی شهرجدیدهشتگرد هزینه شده و تا اتمام آن ۶۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است که نسبت به تامین مبلغ از محل منابع داخلی اقدامات لازم به عمل آمده است.

انتهای پیام/ر. ن

 

برچسب ها: قطارشهری ، تکمیل طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.