رئیس کانون وکلای استان اصفهان گفت: سی‌وهفتمین همایش اتحادیه اصفهان با هدف ایجاد تفاهم‌نامه‌ای مشترک در راستای رسالت اجتماعی وکلا برگزار شد.

لیلا رئیسی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  گفت: در این همایش تفاهم‌نامه‌ای در راستای حفظ و احقاق حقوق عامه بین دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، دادگستری کل استان اصفهان و کانون وکلای اصفهان منعقد شد.

او با بیان اینکه این همایش به مدت دو روز برگزار می‌شود، بیان کرد: به تعبیری این همایش اتاق فکری برای اجرای دقیق عدالت‌خواهی به عنوان مهم‌ترین مسئولیت وکلا است.


رضا خشنودی، معاون دادستان کل کشور در پیگیری حقوق عامه گفت: مهم‌ترین دغدغه ما که می‌تواند به عنوان نتیجه این تفاهم‌نامه باشد این است که هم‌افزایی و تعامل بیشتر برای صیانت و پیگیری‌های حقوق عامه ایجاد شود.

او افزود: از آنجایی که وکلا خودشان جزئی از مردم عامه هستند چه بهتر که این صیانت توسط افرادی که مسلط به مبانی حقوق هستند، یعنی وکلا انجام شود.


علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با اشاره به اینکه پیگیری حقوق عامه از وظایف اولیه وکلا در قانون اساسی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۳ نهادی که در رئوس این تفاهم‌نامه هستند با تعامل یکدیگر می‌توانند اقدامات مؤثری در راستای صیانت از حقوق شهروندی انجام دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.