اسماعیلی فرد گفت: مطالبات کودکی از طریق جریان سازی مفهوم شهر و روستای دوستدار کودک وارد سیاست گذاری‌های مدیریت شهری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مریم اسماعیلی فرد، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری البرز در افتتاحیه کنفرانس تخصصی حقوق کودک که با هدف گفتمان سازی ویژه کنشگران دولتی و غیر دولتی البرزبا حضور عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری برگزار شد، گفت: در آستانه انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا از کنشگران اجتماعی دعوت می کنم تا با جریان سازی مفهوم شهر و روستای دوستدار کودک، مطالبات کودکی را وارد سیاست گذاری‌های مدیریت شهری کنند.

او افزود: استان البرز ۷۰۰ هزار نفر شهروند کمتر از ۱۸ سال دارد از این رو گفتمان سازی پیرامون وظایف والدین، دولت، کنشگران اجتماعی در مورد حقوق این جمعیت پر تعداد ضروری است.

اسماعیلی فرد با اشاره به حاشیه نشینی یک سوم جمعیت استان البرز و پایین بودن امکان و توان والدین کودکان این مناطق در تامین نیاز‌های معیشتی، آموزشی و فرهنگی کودکان، ضرورت ورود جدی نهاد‌های متولی دولتی و بخش عمومی و غیر دولتی در تامین نیاز‌های این گروه را پر رنگ عنوان کرد و گفت: چنانچه این امر محقق شود مانعی برای گسترش پدیده کودکان کار و خیابان و بزه کاری اجتماعی خواهد بود.

بیستمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک با حضور عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و جلالیان مدیر کل مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و مدیران کل دفتر امور اجتماعی استانداری و بهزیستی، معاون مدیران کل دادگستری و آموزش و پرورش با حضور مجازی ۴۰۰ نفر از کنشگران حقوق کودک برگزار شد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.