شرکت Valve یک کنسول بازی شبیه نینتندو سوئیچ می‌سازد

گزارش شده است که شرکت Valve در حال ساخت نمونه اولیه یک کنسول بازی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، شواهد نشان می‌دهد که شرکت بازی سازی ولو (Valve) در حال ساخت و کار بر روی یک دستگاه قابل حمل مانند کنسول سوئیچ است که به کاربران Steam امکان می‌دهد بخشی از کتابخانه بازی خود را در حال حرکت بازی کنند.

پاول جاندیک خالق سایت پایگاه داده استیم (SteamDB) در توئیتی اعلام کرد که پروژه‌ای از ولو به نام Neptune که برای اولین‌بار در شهریور پارسال مطرح شد، یک‌بار دیگر در کد‌های آپدیت نسخه بتا پلتفرم استیم دیده شده است. البته این بار نام پروژه نپتون درکنار عباراتی مانند SteamPal و SteamPal Games دیده می‌شود.

شرکت ولو در حال کار روی یک کنسول بازی است

گزارش‌های جدیدی از جزئیات بالقوه این پروژه منتشر شده که حاکی از این است که Valve مدتی است در حال کار بر روی یک کامپیوتر چند منظوره (all-in-one) با کنترل گیم پد است. گزارش شده است که این دستگاه با استفاده از صفحه‌ای از دستگاه‌هایی مانند Aya Neo، ساخته می‌شود و شامل چیپست AMD یا Intel است و به احتمال زیاد با لینوکس همراه خواهد بود.

شرکت ولو یک کنسول بازی شبیه نینتندو سوئیچ می‌سازد

گفته می‌شود که حداقل نمونه اولیه آن از نینتندو سوییچ گسترده‌تر است و از مجموعه معمول دکمه‌های کنسول، محرک‌ها و کنترلر‌ها بهره می‌برد. نمونه اولیه همچنین شامل یک صفحه نمایش لمسی است.

چندی پیش نیز ویدیویی از رئیس ولو در یک دبیرستان منتشر شد که در این ویدیو یک دانش‌آموز از او پرسید که آیا بازی‌های استیم برای کنسول‌ها هم منتشر خواهد شد؟ که رئیس ولو در جواب او گفت: "تا آخر امسال احتمالا جواب سوالت را خواهی گرفت و احتمالا این جواب چیزی نخواهد بود که انتظارش را داری. "

البته این را هم باید درنظر گرفت که موارد ذکر شده در بالا به صورت رسمی اعلام نشده و نمی‌توان با قطعیت در این مورد نظر دارد و ممکن است اصلا ولو هیچ برنامه‌ای برای ساخت کنسول قابل حمل نداشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار