استانداری خراسان رضوی برای هشدار سطح نارنجی هواشناسی، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، استانداری خراسان رضوی برای هشدار سطح نارنجی هواشناسی، اطلاعیه‌ای صادر کرد؛ در این اطلاعیه آمده است: مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با صدوراطلاعیه استانداری خراسان رضوی برای هشدار سطح نارنجی هواشناسی، اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع بارش‌های رگباری با احتمال سیلاب و افزایش شدت وزش باد در روز‌های پایانی هفته هشدار داده است.


طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از روز چهارشنبه هفته، خراسان رضوی تحت تأثیر سامانه ناپایدار جوی قرار می‌گیرد که پیامد آن افزایش ابرناکی، وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ و همچنین با توجه به تغییرات گرادیان فشار افزایش شدت وزش باد خواهد بود.


بیشتر بخوانید



بر این اساس وزش باد شدید همراه با گرد وخاک و احتمال بروز خسارت، کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید در اغلب نقاط استان و احتمال آبگرفتگی و سیلاب بویژه در نیمه غربی خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.


به دنبال فعالیت این سامانه، وزش باد در اغلب نقاط استان تا اواخر وقت جمعه ادامه دارد و بارش‌های رگبای بویژه از عصر چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه در نیمه غربی استان رخ می‌دهد.


بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستان‌های درگز، جغتای، جوین، داورزن، خوشاب، سبزوار، ارتفاعات بینالود، نواحی غربی هزار مسجد، کاخک گناباد، بردسکن بویژه محور بردسکن - سبزوار، ریوش و تربت‌حیدریه پیش‌بینی شده است.


مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه به در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از وزش باد شدید از جمله افزایش استحکام سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی و انجام ندادن عملیات کوهنوردی، احتیاط در تردد جاده‌های کوهستانی و صعودنکردن به ارتفاعات، توقف نکردن و تردد در حاشیه رودخانه‌ها به ویژه رودخانه‌های فصلی در مدت فعالیت این سامانه تاکید کرده است.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.