باقرزاده گفت: یادگیری درس «ریاضی» دانش آموزان در دوران کرونا ۵۰ تا ۶۳ درصد اُفت کرده است.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی باقرزاده، رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها با اشاره به اینکه موضوع دسترسی و کیفیت در سطح ملی و بین المللی دچار فراز و فرود‌هایی شده است، اظهار کرد: مطالعات بین المللی در حوزه آموزش در دوران کرونا انجام گرفته است و این آمار‌ها باید در دوران پسا کرونا نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و کاستی‌ها این دوران پس از کرونا جبران شود.

او ادامه داد: در سطح بین المللی مطالعات مستمری انجام شده است، یک مطالعه موردی که بین دانش آموزان پایه‌های سوم تا هشتم و در بین بیش از ۵ میلیون دانش آموز با رویکر آینده نگرانه نشان می‌دهد؛ ۳۲ تا ۳۷ درصد افت کیفی در درس علوم و ۵۰ تا ۶۳ درصد افت یادگیری در درس ریاضی پیش بینی شده است.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش افزود: شبیه سازی داده‌های ۱۵۷کشور جهان نشان می‌دهد، آموزش در کنار معیشت، بین ۳دهم تا ۹دهم درصد باعث افت کیفی شده است. همچنین طولانی شدن تعطیلی مدارس، می‌تواند باعث کاهش نرخ برگشت ناپذیری دانش آموزان به مدارس شده و موجب افت یادگیری بر اثر انباشت افت یادگیری‌های قبلی شود.

باقرزاده تصریح کرد: بررسی شرایط موجود و برنامه ریزی برای آینده از دستورات این جلسه است تا سال تحصیلی آینده در زمان مناسب و با کیفیت بالا آغاز شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
HNP
۱۸:۰۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
سال تموم شد تازه فهمیدین :|
آخرین اخبار