آیت الله سعیدی گفت: باید شرایط حضور حداکثری فراهم شود و در مرحله بعد بحث انتخاب اصلح مطرح می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) در نخستین جلسه شورای اقامه نماز استان در حرم مطهر بانوی کرامت، با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات گفت: یکی از جایگاه‌های امتحان مردم و مسئولان انتخابات است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س)  تاکید کرد: انتخابات یک وظیفه است و نباید جناح‌ها و رنگ‌ها در این عرصه مدنظر باشد و اگر می‌بینیم که فردی اصلح است باید به او رأی دهیم و به فکر جواب روز قیامت باشیم نه به فکر جناح و جریان خاصی.

آیت الله سعیدی تاکید بر ضرورت حضور پرشور مردم در انتخابات به عنوان نخستین اولویت گفت: رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب، به عنوان فصل الخطاب و منشور کار و باید در تمام سطوح عملیاتی شود.

نماینده، ولی فقیه در استان قم گفت: انسان مؤمن نمازگزار در تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی و وعده‌هایی که به مردم می‌دهد و رفتار با رقیب باید درست عمل کند و اگر دیدیم فردی با رقیب خود به شیوه غیرانسانی رفتار می‌کند معلوم می‌شود که نمازگزار واقعی نیست.

آیت الله سعیدی در ادامه با اشاره به پیروزی مقاومت غزه، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز دزفول، خرداد را ماه مقاومت مردم در برابر بدی‌ها و ترویج معروف‌ها که سرآمد آن‌ها قیام برای خدا است دانست و تصریح کرد: از خداوند برای تمامی شهدا و کسانی که در طول نهضت اسلامی جان خود را تقدیم کرده‌اند آرزوی علو درجات را دارم.

او افزود: انقلاب اسلامی ایران از نعمت‌های بزرگ خداوند است و یکی از برکات این انقلاب مسئله احیا نماز است که به برکت انقلاب تا حد زیادی از مهجوریت خارج شد.

نماینده، ولی فقیه در استان قم با اشاره به گسترش ابعاد اقامه نماز بعد از انقلاب، بیان کرد: اقامه نماز یک کار اداری نیست تا با آن به سبک اداری برخورد شود بلکه یک امر اعتقادی است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه نماز وسیله تقرب هر انسان متقی به خداوند است، گفت: نماز ما را در برابر شرک، پیروی‌های کورکورانه و انتخاب‌های نادرست واکسینه می‌کند و تأثیر زیادی در رفتار اجتماعی و فردی انسان دارد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیست و هشتم خردادماه برگزار خواهد شد.

سرمست استاندار قم نیز در این جلسه گفت: ما حتی در شرایط کرونایی با رعایت دستورالعمل‌ها اجلاس اقامه نماز استان را برگزار کردیم و این اولین اجلاسیه نماز بود که در سطح کشور انجام شد.

بهرام سرمست با بیان اینکه با توجه به فضای قم و حضور روحانیت و حوزه‌های علمیه ما نباید به شرایط موجود در رابطه با اقامه نماز بسنده کنیم، افزود: استان قم در زمینه اقامه نماز نباید خود را با دیگران مقایسه کند چرا که قم با توجه به ظرفیت هیا فرهنگی و جایگاه والای دینی خود شاخصی است که دیگران باید خود را با آن بسنجند.

او با بیان اینکه بهرمندی از رهنمود‌های علما و مراجع را به عنوان یک اصل در مدیران استان دانست و، افزود: نگاه به اقامه نماز در دستگاه‌های اداری استان نگاه اداری نیست بلکه نگاه اعتقادی و فراسازمانی است تا بتوانیم دِین خود را به امر اقامه نماز ادا کنیم.

استاندار قم با بیان اینکه استان قم شاهراه ارتباطی ۱۷ استان است بر عزم مدیران برای بهبود اقامه نماز در استراحت‌گاه‌های بین راهی تأکید کرد و گفت: نماز خانه‌های بین راهی قم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و سرکشی‌های لازم باید انجام شود تا وضعیت مطلوب تری را داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار