دپوی یاقوت های سرخ در انبارها و سردخانه ها

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: به علت شیوع ویروس کرونا و عدم فروش زرشک در این ایام حجم زیادی از زرشک استان به سردخانه‌هامنتقل شده است.

رضایی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: تعداد سردخانه‌های استان بسیار کم است و کشاورزان در این سال‌هایی که فروش محصول شان بسیار کم است طالب نگهداری محصول شان در سردخانه‌ها هستند.

او با اشاره به اینکه هر ساله در فروردین و اردیبهشت ماه شاهد جمع آوری زرشک سال قبل توسط زرشک داران استان بوده ایم افزود:اما متاسفانه امسال می بینیم که زرشک‌های پارسال هنوز در بارگاه مانده اند و باتوجه به گرمی هوا امکان خراب شدن این محصول وجود دارد.

رضایی با بیان اینکه تعداد سردخانه‌های استان کم است اظهارکرد: تعطیلی رستوران‌ها و هتل‌ها در ایام کرونا باعث شد تا زرشک، بازار داخلی خود را ازدست بدهد واز دلایل دیگراین بود که مدتی هم صادرات زرشک از استان انجام نمی‌شد.

او با بیان اینکه به تازگی صادرات زرشک از استان آغاز شده است گفت: زرشک بی دانه‌ی با کیفیت بعد از تایید و گرفتن مجوز راهی کشور‌های روسیه، آلمان و ترکیه می‌شود.

رضایی ادامه داد: تولید زرشک دارای دانه از استان به علت تولید مثل در سایر کشور‌ها ممنوع است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
یک سوال دارم یا شیخ
اگر راست می گویید چرا هر ثانینه گران می شود.