نیوزیلندی‌ها امشب می‌توانند پدیده‌ای نادر را در آسمان شب مشاهده کنند که کم سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برای اولین بار پس از ۴۰ سال، نیوزیلندی‌ها می‌توانند پدیده‌ای را مشاهده کنند که این پدیده یک ابرماه نادر است و چهارشنبه شب، ماه همزمان با ماه گرفتگی در نزدیکترین نقطه از مدار خود به دور زمین قرار خواهد گرفت.

جوش کرکلی عکاس نجوم و مرجع نجوم Stardome گفت: ابرماه قرار گرفتن در یک ماه گرفتگی، بسیار نادر است. انتظار می‌رود ماه گرفتگی از ساعت ۸.۴۷ عصر روز چهارشنبه به مدت پنج ساعت ادامه داشته باشد و در ساعت ۱.۴۹ صبح روز پنجشنبه پایان پیدا کند. در جایی که ماه به صورت کامل توسط سایه زمین پنهان شده است ماه گرفتگی می‌گویند و با نزدیکترین نقطه مدار ماه در ساعت ۱۱.۱۱ شب، برای مدت زمان انتظار ۱۴ دقیقه، همزمان خواهد شد و مجموعه این عوامل و اینکه ماه کامل خواهد بود، باعث می‌شود ماه قرمز زنگ زده و بزرگتر از حد معمول به نظر برسد.

ابر‌های پراکنده چهارشنبه شب در اوکلند پیش بینی می‌شود، با این وجود ابرماه خون همچنان قابل مشاهده است. برای بسیاری از رویداد‌های نجومی شما باید در مکان‌های خاصی باشید، اما از آنجا که ماه در آسمان قابل مشاهده و درخشان است، حتی در اثر آلودگی نوری نیز به راحتی در شهر قابل مشاهده خواهد بود.

نمایش ابرماه خون برای اولین بار در 40 سال گذشته


بیشتر بخوانید


کرکلی گفت مردم می‌توانند ماه را در هر کجایی از این کشور مشاهده کنند و برای عکاسی از این واقعه نجومی، کرکلی پیشنهاد می‌کند که از DSLR به جای تلفن هوشمند برای ثبت ابرماه خون استفاده شود. بسیاری از دوربین‌های استاندارد با لنز‌های ۱۸-۵۰ میلی متر ارائه می‌شوند، اما برای گرفتن عکس‌های واضح نزدیک از ماه، لنز‌های نزدیک به مارک ۳۰۰-۶۰۰ میلی متر توصیه می‌شود تا افراد بتوانند تصاویر خوبی را ثبت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار