مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: تولید برق در استان نسبت به پارسال ثابت بوده، ولی مصرف برق در دوماهه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲۲درصد افزایش داشته است.

غلامرضا حشمتی مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عنوان کرد: تولید استان در این روز‌ها حدود ۱۵۰۰ مگاوات است و بیشترین بار مصرفی استان تا کنون ۱۷۰۰ مگاوات بوده است که در تیر و مرداد تا ۲۱۰۰ مگاوات نیز افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: نیروگاه‌های اصلی تولید برق استان بوشهر شامل نیروگاه گناوه، عسلویه، اتمی و گازی کنگان و بوشهر هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر  افزود: آمار تولیدی برق در استان نسبت به پارسال ثابت بوده، ولی مصرف برق در دوماهه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲۲درصد افزایش داشته است.

حشمتی بیان کرد: افزایش تعداد مشترکین، کاهش بارندگی و افزایش مصرف کشاورزی، گرمای ۱۵ درصدی هوا و تغییرات اقلیم آب و هوایی که منجر به افزایش بار سرمایشی شده است، به کارگیری تجهیزات فرسوده  و پر مصرف از سوی مشترکین، وجود ویروس covid-۱۹ که باعث خانه نشینی و افزایش مصرف بخش خانگی شده است و شیوع گسترد استفاده ازدستگاه‌های استخراج غیر مجاز برای تولید رمز ارز را از جمله دلایل افزایش مصرف برق در استان کرد.

او در خصوص طرح برق امید گفت: برق امید از تاریخ  آبان سال ۱۳۹۹ در استان بوشهر اجرایی شده و فقط مشترکین خانگی را در بر می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر  تعداد مشترکین خانگی استان را بالغ بر ۴۰۰ هزار اشتراک اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۱۶۵ هزار مشترک در سال ۱۳۹۹ مشمول طرح برق امید شده‌اند.

حشمتی افزود: از نکات مثبت طرح برق امید می‌توان به این نکته اشاره کرد که هدف اصلی این طرح که اصلاح الگوی مصرف برف در مشترکین خانگی است.


بیشتر بخوانید


او گفت: در این طرح ضمن آگاهی بخشی به مشترکین با ایجاد مشوق‌های لازم باعث کاهش حدود ۱۰ درصد از سرانه مصرف در بخش خانگی به ویژه در فصل اوج مصرف و افزایش تعداد مشترکین خوش مصرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر عنوان کرد: از معایب این طرح به ویژه در مناطق دارای تعرفه گرمسیری، پایین بودن تعرفه برق مصرفی و بی‌انگیزگی اقتصادی برای شرکت در این طرح است.

حشمتی تاکید کرد: با توجه افزایش بیش از ۲۰ درصدی مصرف برق در سطح کشور تابستان امسال کمبود تولید برق بسیار جدی است و درصورتی که مدیریت مصرف حداقل ۱۰ درصدی در بخش خانگی و وسایل سرمایشی اتفاق نیفتد احتمال تداوم خاموشی‌ها وجود دارد.

او تاکید کرد: برای عبور از این بحران علاوه بر همکاری مشترکین بزرگ صنعتی، کشاورزی و اداری (کاهش ساعت ادارات) با توجه به اینکه بیشتر مصرف برق استان بوشهر در حوزه خانگی است (حدود ۷۰ درصد) و سهم بار‌های سرمایشی استان بیش از ۱۴۰۰ مگاوات است همکاری و مدیریت مصرف این بخش تاثیر زیادی در عبور موفق از اوج بار دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: صنایع نفت و گاز واقع در جنوب استان درخواست می‌شود تولید مازاد بر نیاز خود به شبکه برق به منظور کاهش خاموشی استان تزریق کنند.

حشمتی عنوان کرد: منابع اصلی تامین برق استان  نیروگاه‌های عسلویه، گناوه، اتمی و کنگان هستند.

او بیان کرد: ۳۰ جایگاه CNG در استان شناسایی شده و با آن‌ها تفاهم‌نامه همکاری و مدیریت مصرف برق انجام منعقد شده است و از ابتدای خرداد به مدت ۲ ساعت در ساعات اوج بار از مدار خارج می‌شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.