مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه حجم آب تالاب بین المللی قوریگول به علت کاهش بارندگی کم شده است، گفت: حجم فعلی آب این تالاب در زمان حاضر یک میلیون ۵۸۰ هزار مترمکعب برآورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، غفارزاده مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی  گفت: مقدار آب تالاب بین المللی قوریگول در زمان حاضر نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۷ هزار مترمکعب و در مقایسه با متوسط درازمدت ۱۰۰ هزار مترمکعب کاهش دارد.

او گفت: تراز سطح آب تالاب قوریگول نیز در زمان حاضر ۱۹۱۲.۶۰ متر است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۴ سانتیمتر کاهش نشان می‌دهد، تراز کنونی تالاب در مقایسه با مشابه متوسط درازمدت هفت سانتی متر کاهش دارد.

او گفت: وسعت تالاب در تراز یاد شده ۱.۳۴ کیلومترمربع برآورد شده که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود هشت هزار مترمربع و در مقایسه با متوسط درازمدت ۲ هزار مترمربع کاهش نشان می‌دهد.

غفارزاده همچنین آبرسانی به تالاب بین المللی قوریگول را در شرایط و وضعیت فعلی قابل قبول ندانست و افزود: برای انتقال آب بالادستی به این تالاب باید از روش لوله گذاری که حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد استفاده کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.