مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: مبارزه با آفت سن گندم در ۹۲۰۰ هکتار از مزارع جو و گندم استان یزد آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مرتضی فتاحی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: تمامی عملیات مبارزه با آفت سن به صورت زمینی و با استفاده از دو هزار دستگاه انواع ادوات و ناوگان‌های سمپاش بومی، تراکتور و کوله پشتی از سوی کشاورزان و با نظارت کارشناسان شبکه مراقبت و پیش آگاهی حفظ نباتات سازمان انجام می‌شود.

او افزود: ۴۰ نفر به عنوان اعضای شبکه مراقب و کارشناسان پهنه و حفظ نباتات جهاد کشاورزی کار بررسی وضعیت مزارع و نظارت بر مبارزه را بر عهده دارند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی یزد بیان کرد: سپماشی با توجه به شرایط آب وهوایی تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد و بهره برداران باید برای بالا بردن کیفیت گندم در این زمینه تلاش کنند.

فتاحی با بیان اینکه سال گذشته از سطح ۹ هزار و ۱۰۰ هکتار مزارع گندم به استفاده از روش نوین آبیاری ۳۶ هزار تن محصول برداشت شد که این میزان نسبت به دو سال گذشته چهار هزار تن کاهش داشته افزود: علت آن تداوم ۲۳ ساله خشکسالی و افت آب‌های زیر زمینی در استان دانست.

او ادامه داد: از ۱۱۲ هزار هکتار اراضی قابل کشت یزد، ۳۲ هزار و ۳۵۴ هکتار (معادل ۲۹ درصد) زراعی و ۷۹ هزار و ۶۴۶هکتار (معادل ۷۱ درصد) به کشت محصولات باغی و گلخانه‌ای اختصاص دارد و بخش عمده درآمد کشاورزان مربوط به باغبانی و کشت محصولاتی مانند پسته، انار، زردآلو، زعفران و گیاهان دارویی است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.