دولت ایرلند از قطعنامه ضدصهیونیستی پارلمان این کشور حمایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت ایرلند روز سه شنبه از یک قطعنامه پارلمان این کشور در محکومیت "الحاق دوفاکتو” (غیررسمی و غیرقانونی) سرزمین فلسطین توسط مقامات رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

این نخستین بار است که یک دولت اتحادیه اروپا از این اصطلاح در اشاره کردن به اسرائیل استفاده می‌کند. سیمون کاونی، وزیر امور خارجه ایرلند از این قطعنامه حمایت کرد و رفتار نابرابر اسرائیل علیه فلسطینیان را محکوم کرد.

این قطعنامه را حزب مخالفان در ایرلند موسوم به شین فین مطرح کرده بود. کاونی در پارلمان این کشور گفت: «ابعاد، سرعت و ماهیت راهبردی اقدامات اسرائیل در گسترش شهرک‌ها و نیت اسرائیل از آن، ما را به نقطه‌ای رسانده که باید واقعگرا باشیم. این یک الحاق دوفاکتو است.»

وی گفت ایرلند نخستین کشوری است که این کار را می‌کند، اما این کار بیانگر نگرانی شدیدی است که ایرلند درباره قصد اسرائیل از این اقدامات و تاثیر آن دارد.

در همین حال، پارلمان ایرلند، به دنبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان در جریان جنگ اخیر، درصدد است در هفته جاری درباره طرح اخراج سفیر این رژیم از ایرلند رأی گیری کند. روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داد ۱۱ نماینده از ۴ حزب، هفته گذشته طرح اخراج سفیر اسرائیل را اندکی قبل از آتش بس میان اسرائیل و جناح‌های فلسطینی در غزه به پارلمان ارائه دادند.

طرح مذکور با تصریح به این که سفیر اسرائیل در شرایط کنونی نمی‌تواند دفاعی داشته باشد، اسرائیل را به ارتکاب جنایت جنگی، پاکسازی قومی و گسترش غیرقانونی شهرک نشین‌ها متهم کرد. این طرح ضمن اشاره به این که تنش اخیر در راستای اقدام به پاکسازی قومی در حق ۲۸ خانواده فلسطینی محله شیخ جراح قدس است، خاطرنشان کرد در این جنگ، بیش از ۶۰ کودک به دست نظامیان صهیونیست کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار