دو مأمور بازیافت زباله که اقدام به برخورد ناشایست با دوره گرد نوجوان کرده بودند، به دادسرای قم احضار شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، انتشار فیلمی با مضمون برخورد ناشایست عوامل شرکت طرف قرارداد سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با یک نوجوان دوره‌گرد که اقدام به  جمع‌آوری غیرمجاز مواد بازیافتی کرده بود  با واکنش‌های زیادی در  فضای مجازی روبه رو شد.


بیشتر بخوانید؛


مسئولان شهرداری قم نیز با محکوم کردن این رفتار ناپسند دستور پیگیری موضوع و برخورد با افراد خاطی را صادر کردند.

در آخرین اقدام صورت گرفته، مدیرعامل شرکت طرف قرارداد با سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در نامه‌ای به مدیرعامل این سازمان اعلام کرد: شرکت با خاطیان برخورد نموده است و از ادامه همکاری در مجموعه بازیافت منع شده اند و تا پایان قرارداد فی‌مابین اجازه همکاری به آنان داده نخواهد شد.

در این نامه عنوان شده است: اقدامات لازم جهت دلداری و دلجویی از فردی که در معرض نامهربانی و بی‌احترامی قرار گرفته نیز انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، پیش‌ از این نیز سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به انتشار فیلم برخورد عوامل پسماند با دوره گرد نوجوان در فضای مجازی اعلام کرد: عوامل خاطی اخراج و تذکر به شرکت پیمانکار داده‌شده است.

سید عبدالله میر ابراهیمی مشکلات اقتصادی در جامعه را عامل افزایش این افراد در سطح شهر دانست و افزود: در کنار رعایت قوانین و رأفت اسلامی از فعالیت این افراد برای حفظ بهداشت و نظم شهر جلوگیری می‌شود.

او ادامه داد: برای حفظ کرامت انسانی آموزش‌های لازم به مأموران جمع‌آوری پسماند داده‌شده است و امیدواریم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در شهر نباشیم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم عنوان کرد: پس از مشاهده فیلم درگیری عوامل شرکت پیمانکار تفکیک از مبدأ با فرد جمع‌آوری‌کننده غیرمجاز پسماند موضوع در دستور کار و رسیدگی از سوی سازمان مدیریت پسماند قرار گرفت و با توجه به قطعیت در بروز سوءرفتار از سوی عوامل مرتبط، اقداماتی ازجمله احضار نماینده شرکت به سازمان مبنی بر ارائه توضیحات لازم در خصوص جزئیات و علت برخورد عوامل شرکت با شهروند و تأکید بر اجرای وظایف محوله بر اساس قرارداد فی‌مابین و قوانین و مقررات موضوعه به‌منظور پیشگیری از بروز موارد مشابه‌صورت گرفت.

او با بیان این که صدور اخطار کتبی به شرکت پیمانکار مبنی بر عدم تکرار درگیری و برخورد فیزیکی و اخراج عوامل خاطی از دیگر موارد مورد اقدام بوده است، افزود: شهرداری قم به‌عنوان خدمتگزار شهروندان نسبت به اجرای وظایف محوله در چارچوب قوانین و مقررات اقدام به ارائه خدمات جمع‌آوری، انتقال و دفع انواع پسماند‌ها در جهت حفظ نظافت و بهداشت عمومی شهر می‌نماید، از این‌ رو عده‌ای از افراد به دلیل شرایط موجود اقدام به جمع‌آوری، خریدوفروش پسماند‌ها به‌صورت غیرقانونی و برهم زدن نظم، انضباط و نظافت شهری می‌نمایند که این امر سبب ایجاد بی‌نظمی در سطح شهر و به مخاطره انداختن بهداشت عمومی شهر و شهروندان و ایجاد مشکلات عدیده زیست‌محیطی می‌گردد. 

میر ابراهیمی بیان کرد:با عنایت به لزوم ساماندهی این گونه مشاغل، طرح ساماندهی زباله‌گرد‌ها و مراکز غیرمجاز خرید و فروش پسماند و ضایعات در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار گرفته است.

او ادامه داد:در این طرح افراد جمع‌آوری‌کننده شناسایی شده و ضمن تنظیم صورت جلسه و اخذ تعهد نسبت به توجیه قوانین و مقررات با معرفی به شرکت‌های طرف قرارداد تحت عنوان عوامل شرکت و مامورین بازیافت ساماندهی، آموزش و مشغول به کار می‌گردند. 

احضار نیروهای خاطی به دادسرای قم

 دادسرای عمومی و انقلاب قم هم اعلام کرد:در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر آزار و توهین از سوی نیروهای بازیافت زباله منازل به شهروند منطقه ۲، دادستانی استان قم در ساعات اولیه به این مسئله ورود کرد.

با صدور دستورات قضایی، روز سه شنبه دو مأمور بازیافت زباله منازل که اقدام به سوء رفتار و برخورد ناشایست کرده بودند، به دادستانی استان احضار و در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شد و رسیدگی سریع به پرونده در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
این مامور شهرداری را باید اخراج کنند و هیچ کجا استخدامش نکنند بلکه روزی برسد که همین مامور شهرداری برای مخارج زندگی مجبور به جمع اوری ضایعات شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
تکرار نشود
آخرین اخبار