تصمیم هوشمندانه بنیانگذار هوآوی برای بی تأثیر کردن تحریم آمریکا

مدیرعامل هوآوی با یادداشتی از کارکنان خود خواست که روی توسعه در نرم افزار ها تمرکز کنند زیرا این کار تاثیر تحریم های آمریکا را کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز؛ رن ژنگفی، بنیانگذار غول فناوری چینی هوآوی با انتشار یادداشتی از کارکنان این شرکت خواسته است توسعه نرم افزار‌ها را در دستور کار خود داشته باشند، زیرا این حوزه از تحریم‌های آمریکا خارج است و می‌توان از این کار به عنوان یکی از راه حل‌ها برای برون رفت از این شرایط استفاده کرد. رن در این یادداشت گفت که این شرکت باید بر روی توسعه نرم افزار تمرکز کند تا بتواند استقلال بیشتری تجربه کرده و تاثیر تحریم‌های آمریکا را کاهش دهد.


بیشتر بخوانید


راه فرار جدید هوآوی، تمرکز بر توسعه نرم افزارها

حوزه نرم افزاری از تحریم‌های آمریکا خارج است و می‌تواند راه فراری برای این شرکت در برابر تحریم‌ها باشد. قرار داشتن نام هوآوی در لیست تحریم‌های ایالات متحده باعث شد که این شرکت  برای تولید محصولات سخت افزاری با مانع رو به رو باشد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، هوآوی را در سال ۲۰۱۹ در لیست سیاه صادرات قرار داد و دسترسی آن را به فناوری حیاتی مبدا ایالات متحده منع کرد و مانع توانایی آن در طراحی تراشه‌ها و اجزای منبع خود از فروشندگان خارج شد. دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده هیچ نشانه‌ای در مورد لغو تحریم‌های ترامپ ارائه نکرد.

بنیانگذار هوآوی: تمرکز روی توسعه نرم افزارها برای مقابله با تحریم آمریکا

شرکت هوآوی برای حل کردن مشکلاتی که تحریم برای آن‌ها ایجاد کرده، راه حل‌های بسیاری را در نظر گرفته و باتوجه به اینکه دولت بایدن هم این تحریم‌ها را لغو نکرده، این شرکت باید دنبال راه حل‌های دیگری هم باشد. اگرچه آمریکا تحریم‌های خود را علیه شرکت چینی شیائومی کمتر کرده، اما این اتفاق هنوز برای هوآوی رخ نداده است.

طبق گزارشات منتشر شده، مدیرعامل هوآوی گفت که این شرکت می‌تواند روی توسعه نرم افزار‌هایی مثل MindSpore، فضای ابری مبتنی بر هوش مصنوعی و سیستم عامل هارمونی برای دستگاه‌های مختلف تمرکز کند.

بنیانگذار هوآوی: تمرکز روی توسعه نرم افزارها برای مقابله با تحریم آمریکا

گفت می‌شود که شرکت هوآوی قصد دارد در بازار‌های تلفن همراه کشور‌های دیگر به جز آمریکا وارد رقابت شود. در ادامه این یادداشت ژنگفی اعلام کرد: "زمانی بر بازار‌های اروپا، آسیا-اقیانوسیه و آفریقا تسلط پیدا کردیم. اگر استاندارد‌های آمریکا با استاندارد‌های ما مطابقت نداشته باشد و ما کماکان نتوانیم در بازار آمریکا وارد شویم، در این صورت ایالات متحده نیز نمی‌تواند وارد قلمرو ما شود. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
نرم افزار بمراتب از سخت افزار مهمتره
آخرین اخبار