رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به موفقیت‌های جنبش حماس، سخنان نتانیاهو درباره پیروزی در جنگ اخیر را به سخره گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یائیر گولان، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به موفقیت‌های جنبش حماس و مقاومت در جنگ اخیر غزه، سخنان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را که از پیروزی در این جنگ سخن گفته بود، به تمسخر گرفت و افزود: این جنگ نشان داد اسرائیل نمی‌تواند با حماس در بیفتد چه برسد به حزب الله لبنان و ایران و بدترین نتیجه آن بود که اعتماد اسرائیلی‌ها به سران نظامی و سیاسی اسرائیل از بین رفت.

پایگاه اینترنتی روزنامه العربی الجدید نوشت: یائیر گولان دستاورد‌هایی را که به گفته او جنبش حماس در حمله اخیر اسرائیل به نوار غزه به دست آورده است، بر شمرد و سخنان بنیامین نتانیاهو را درباره اعلام پیروزی در پی این جنگ به تمسخر گرفت.

گولان هم اکنون عضو کمیسیون خارجه و امنیت در کنست است و در تحلیلی که در روزنامه صهیونیستی هاآرتص منتشر شد، نوشت: حماس به اهداف اصلی خود در ابتدای جنگ رسید و این اهداف نیز شامل شلیک هزاران موشک و تعطیل کردن زندگی و از بین بردن سطح احساس امنیت شخصی در میان اسرائیلی‌ها بود.

او خاطرنشان کرد: فرآیند این جنگ نشان داد اسرائیل فاقد یک راهبرد تهاجمی مؤثر حتی در مقابله با تهدید محدودی مانند حماس است چه برسد به حزب الله لبنان و همین هم به تردید‌ها درباره قدرت اسرائیل برای مقابله با موشک‌های ایران که در سوریه و عراق و یمن مستقر کرده دامن زده است.

گولان افزود: مهم‌ترین دستاورد راهبردی حماس آن است که رهبری مبارزه ملی فلسطین را از طریق مطرح کردن خود به عنوان مدافع الاقصی عهده دار شده است علاوه بر اینکه این جنگ به شعله ور شدن اعتراضات در داخل اسرائیل و کرانه باختری منجر شد.

گولان تأکید کرد: اسرائیل نسخه راهبردی برای دفع خطرات حماس ندارد و نابودی حماس به اجرای یک عملیات زمینی گسترده نیازمند است که به خسارات گسترده در میان ارتش اسرائیل منجر خواهد شد علاوه بر اینکه راهی برای تضمین بازگرداندن تشکیلات خودگردان فلسطین به غزه پس از این جنگ وجود ندارد.

گولان اظهارات نتانیاهو در پی جنگ اخیر غزه و اعلام پیروزی و نیز صحبتهایش را درباره وارد کردن ضربه محکم به حماس و اینکه حماس درس عبرت خواهد گرفت، به تمسخر گرفت و تأکید کرد حماس به حمله به اسرائیل ادامه خواهد داد و بر جرأتش افزوده خواهد شد و قدرتش نیز با گذشت زمان افزایش خواهد یافت.

او خاطرنشان کرد: موشک‌های حماس اختلافات عمیق بین اسرائیل و آمریکا را علنی کرد.

این فرمانده ارشد اسبق نظامی صهیونیست افزود: بدترین نتیجه جنگ اخیر آن بود که اعتماد اسرائیلی‌ها به فرمانده‌هان و سران  اسرائیلی از بین رفت و شکاف بین فلسطینیان داخل و یهودیان گسترش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار